سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان:
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان تأکید کرد که نبود شفافیت در نحوه محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی دارای ابهامات است.
کد خبر: ۶۰۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 21 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی انجمن روزنامه نگاران مسلمان؛ علی اکبر روح نواز گفت: انجمن روزنامه نگاران مسلمان به لحاظ مسؤولیت صنفی، خود را موظف به پیگیری مشکلات و مطالبات صنفی روزنامه نگاران در سراسر کشور می‌داند و اخبار و اطلاعات واصله حکایت از این دارد که در زمینه یارانه کاغذ مطبوعات محلی، استانی و منطقه‌ای برای دوره شش ماهه دوم سال ۹۶ که در این اواخر لیست آن منتشر شده است، بخشی مهمی از نشریات از دریافت یارانه حذف و محروم شده اند و به این وضع اعتراض دارند.

وی افزود: لیست منتشره یارانه کاغذ در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکایت از این دارد که از میان افزون بر ۷ هزار نشریه دارای مجوز انتشار در کشور، تنها ۲ هزار نشریه مشمول یارانه شده اند.

روح نواز گفت: بیشترین فراوانی ارقام واریزی در لیست منتشره، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان یارانه کاغذ برای ۶ ماه است که بیانگر وضعیت مطبوعات بخش خصوصی و اوج مظلومیت این صنف است.

وی با بیان این که فرمول محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی چارچوب مشخص و قابل دفاعی ندارد، خواستار آن شد که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای احترام به منشور حقوق شهروندی و خواسته بحق و قانونی مدیران رسانه‌های خصوصی، در شیوه محاسبه یارانه کاغذ تجدیدنظر و شفاف سازی کند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان تأکید کرد که نبود شفافیت در نحوه محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی نه تنها به صلاح معاونت مطبوعاتی نیست بلکه بر ابهامات خواهد افزود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار