کد خبر: ۶۰۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 22 May 2018
 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان عینک گفت: شرایط بازار به گونه‌ای است که مواد مصرفی و لوازم‌ جانبی عینک کم شده و تا دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، باتوجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی تعیین شده، انتظار می‌رود برای رسیدن به این هدف باید از تولید داخلی حمایت جانانه‌ای صورت بگیرد؛ حمایتی که با رفع قوانین دست و پاگیر، تامین نیازهای اولیه تولید و ... عملی می شود. اما در ابتدای سال نوساناتی در بازار ارز و به تبع آن در بازار مواد اولیه وتولید ایجاد شده که تولیدکننده با مشکلاتی مواجه شده است.

در این میان تولیدکنندگان عدسی عینک با مسائلی مواجه هستند که حمید ثابت قدم- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان عینک، در این باره به ایسنا گفت: در ایران چند لابراتوار عدسی با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان فعالیت می‌کنند که به واسطه تامین نشدن مواد اولیه شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی ثبت‌سفارش و گشایش اعتبارات برای تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه فراهم نیست و دست صنوف و اتاق اصناف در کمک‌رسانی به واحدهای تولیدی و خدماتی بسته است.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه سیستم بانکی دلار ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار تامین کنندگان مواد اولیه قرار نداده است، گفت: شرایط بازار به گونه ای است که مواد مصرفی و لوازم جانبی عینک در بازار تهران تا دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده است.

کاهش فروش در بازار عینک

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان عینک همچنین در رابطه با واردات عینک به کشور، گفت: فروش کالا در بازار عینک به شدت افت کرده و اکثر افراد تنها به رفع نیازهای اولیه خود می پردازند و این در حالی است که واردکننده به واسطه مشکلات تامین ارز و قوانین دست و پاگیر ترخیص کالا با وجود انعقاد قراداد خرید از بازار مبدأ، توان واردات کالا به کشور را ندارد.

وی تاکید کرد: اگر قوانین و شرایط اختصاص ارز و ترخیص کالا به همین روال ادامه یابد بسیاری از تولیدکنندگان توان ادامه حیات نخواهند داشت و بر معضلات اقتصادی همچون ورشکستگی و بیکاری افزوده خواهد شد.

ثابت‌قدم خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان که در حال حاضر، بانک برای واردات و تامین مواد اولیه دلار در اختیار آن ها قرار نمی دهد، به سیستم بانکی بدهکار هستند و اگر تولید انجام نشود سیستم بانکی و تولیدکننده با مشکل مواجه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار