به دلیل بیکاری و فقر
مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل گفت: 48 درصد مهاجرت اردبیلی‌ها به سایر شهرها به مقصد پایتخت اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 22 May 2018
به گزارش تابناک اردبیل، فریبرز دهقان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت استان اردبیل در افق 1400 به بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر برسد که در این چهار سال 7 هزار نفر به جمعیت استان افزوده خواهد شد. 
  
وی زاد و ولد کم و مهاجرت را از دلایل رشد منفی جمعیت در استان اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: در 5 سال اخیر براساس ارزیابی‌های انجام شده 44 هزار نفر از استان اردبیل عمدتا به نیت اشتغال مهاجرت کرده‌اند که 48 درصد مقصد این افراد تهران، 13 درصد گیلان، 10 درصد البرز و 8 درصد نیز آذربایجان شرقی بوده است.
  
مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل‌ بیان کرد: 41 درصد مهاجرت‌ها نیز در داخل استان انجام شده در حالی که مهاجرین به استان اردبیل نیز اغلب از استا‌ن‌های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی بوده که 7.8 درصد جمعیت ما را جمعیت مهاجر تشکیل می‌دهد. 
  
دهقان با اشاره به اینکه میانگین سنی در استان اردبیل رو به پیری و سالخوردگی گذاشته است، تصریح کرد: به یک معنا جمعیت مولد ما سال به سال کمتر و در نقطه مقابل نیز جمعیت پیر و سالخورده ما زیادتر خواهد شد که این فرآیند زنگ خطر را ظرف 25 سال آینده برای همه ما به صدا درمی‌آورد که باید منتظر یک سونامی سالخوردگی در استان باشیم.
  
وی نسبت سنی جمعیت استان را به ازای 105 مرد 100 زن اعلام کرد و گفت: از لحاظ بعد خانوار نیز شرایط ما به گونه‌ای است که معمولا اعضای خانواده را پدر، مادر و یک یا دو فرزند تشکیل می‌دهد. 
  
به نوشته ایسنا مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل ، جمعیت شهری استان را 68 درصد و روستائی را 32 درصد اعلام کرد و افزود: ما در همه روستاهای استان اردبیل به غیر از روستاهای سرعین با نرخ رشد منفی جمعیت روبرو هستیم و در بین شهرها نیز به غیر از اردبیل نرخ رشد جمعیت سایر شهرها در استان اردبیل منفی است. 
  
دهقان به تمرکز جمعیت در شهرستان و شهر اردبیل اشاره و بیان کرد: بیش از 47 درصد جمعیت استان در شهرستان اردبیل و 41 درصد نیز در خود شهر اردبیل سکونت دارند و در کنار اردبیل شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز با بیشترین جمعیت روبرو هستند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
یعنی طی چهارسال اینده فقط هفت هزارنفربه جمعیت استان اضافه خواهدشد؟؟!!!!!!!!!!
فک کنم این اماروپیش بینی اشتباهه.والااحتمالاهفتادهزارباشه نه هفت هزار.
رشدجمعیت سالهای گذشته استان روببینیم میتونیم حدس بزنیم
بهنام ولی وند
|
United States
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
با این آماری که شما دادین مسئولین استان اردبیل برن حال کنن.
واقعا یکی از مهمترین دلایل کوچ مردم نبود کار هستش . با اینکه استان اردبیل یکی از استانهای متنوع گردشگری است و پتانسیل بالایی دارد متاسفانه بیکاری یقه جوانان رو گرفته.
البته نباید بی عرضه بودن مسئولین این استان رو ندید گرفت.
مهدی روحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اردبیل داره به ارامی نابود میشه ....علت مهاجرت فقط و فقط پیدا کردن کار هستش ...اردبیل یک کارخونه درست و حسابی نداره ..مدیریت بسیار ضعیف ... مسوللین فقط به فکر انتصابات فامیلی و باند بازی هستند ..دریغ از یک مصاحبه از نماینده های مجلس در صدا و سیمای ملیبرای احقاق حقوق مردم اردبیل .... نماینده هایی که حتی در مجلس هم جزو ساکت ترین افراد هستند ...مدیران استانی که هر نوع موقعیت اشتغال یا کسب در امد رو برالی خودشون یا نزدیکان شون می خواهند ...حتی به امتیاز یک دکه روزنامه فروشی در مقابل بیمارستان هم رحم نمی کنند ... سرمایه داران شهر هم که هیچ نوع تعصب و وفاداری نسبت به زادگاه خودشون ندارند و پول های خودشون رو در شهر های دیگه سرمایه گذاری می کنن ...کافیه یک سر به امار مسافرین پرواز اردبیل تهران بزنید تا ببینید چه افرادی همیشه از این خط هوایی استفاده می کنند و به نوعی مشتری ثابت این خط هستند ..... اقای دایی اسطوره شهر و کشور و یکی از بزرگترین سرمایه داران کشور فقط به احداث یک فروشگاه لباس ورزشی در داخل یک کوچه در شهر اردبیل اقدام کرده و کارخونه تولید لباس ورزشی ایشون تهران تشریف داره ....ماشا الله همه بچه تهران تشریف دارند ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
همه این بدبختی ها بر میگرده به اینکه برخی مدیران و مسئولان استانی که دلسوز نیستند احساس وظیفه نمی کنند فقط به فکر خودشان و خانوادشان هستند و فقط منتظر حقوق آخر برج هستند و فقط بخش نامه ها رو اجرا می کنند و شیک و پیک با ماشین انچنانی دولتی میان اداره و یک چایی نوش جان کرده و بعد ظهر تشریف می برند خونه.
نمایندگان مجلس اردبیل هم بسیار ضعیف ظاهر شده اند واقعا چطور راحت سر بر بالین می گذارند وقتی که استان و مردم این همه مشکل دارد و بیکاری بیداد می کند هیچ صنعت و اقتصادی در استان نیست تو اختصاص طرح ها و بودجه اردبیل اسمی ندارد نمایندگان در تهران نشسته اند و بغد از اتمام مدت نمایندگیشان هم در تهران خواهند ماند.
اگر من جای نمایندگان مجلس اردبیل بودم اگر دیدم کاری از دستم برای حل مشکلات استان بر نمی آید استعفا می دادم چون باید پاسخگوی خداوند در برابر این رای و اعتماد مردم استان هستم و واقعا وظیفه سنگینی است نمایندگی مردم استان محروم اردبیل .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار