خبر خوب برای دوستداران طبیعت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت تصاویر 2 قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 03 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل از محیط زیست اردبیل ، محمد خداپرست گفت: ماموران محیط بانی شهرستان خلخال با تلاش شبانه روزی امسال برای اولین بار موفق به ثبت تصاویر و فیلم از 2قلاده پلنگ ( نر و ماده) در منطقه حفاظت شده آق داغ شدند.
وی با اشاره به اقدامات موثر در سال های اخیر برای جلوگیری از تلفات پلنگ ایرانی افزود: امروز شاهد افزایش جمعیت این گونه ارزشمند و نادر در مناطق حفاظت شده استان از جمله منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال هستیم.
وی اظهار کرد: گزارش های مردمی و ماموران اجرایی در هنگام گشت و کنترل منطقه مبنی بر مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تقدیر از محیط بانان شهرستان خلخال از مردم طبیعت دوست خواست تا با حساسیت بیشتری در حفاظت از این گونه‌های ارزشمند ماموران را یاری کنند.

منطقه حفاظت شده آق داغ در 34 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خلخال واقع شده‌ و وسعت آن حدود 64 هزار هکتار است و در سال 1378 با عنوان منطقه شکار ممنوع به تصویب رسید.
دامنه ارتفاع منطقه از 600 متر در ساحل رودخانه قزل اوزن تا سه هزار و 322 متر در قله کوهستان آق داغ متغیراست و برای همین این منطقه از سه نوع آب و هوای گرم، معتدل و سرد برخوردار می‌باشد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار