بلایی که مننژیت سر این کودک نوپا آورد

به گزارش تابناک اردبیل، با وجود ابتلا به این بیماری سخت درمان که همه ساله سبب مرگ صد‌ها انسان درک شور‌های مختلف دنیا می‌شود، کودک خردسال کیا به تلاش برای زنده ماندن ادامه داد و اکنون در ۱۷ ماهگی پزشکان اجازه دادند برای اولین بار ازبیمارستان مرخص و به خانه منتقل شود.

کارشناسان بیمارستان سلطنتی برادفورد (Bradford Royal Infirmary) اعلام کرده اند در ۲۵ سال اخیر مورد مشابهی مانند کیا از لحاظ شدید بودن ابتلا به مننژیت مشاهده نکرده اند.

دانشمندان امیدوار هستند با ادامه روند بهبود این دختر دیگر نیازی به بستری شدن دربیمارستان نباشد.

این کودک از سپتامبر سال گذشته (ابتلا دریک سالگی) تا کنون در بیمارستان بستری و پزشکان از او قطع امید کرده بودند.

والدین کیا از زنده ماندن کودک خود خوشحال هستند و امیدوارند آسیب مغزی خاصی ندیده باشد و به تدریج شرایط او بهتر شود، این خانواده در یک سال گذشته مدت زمان طولانی را در بیمارستان برای رسیدگی به کودک خود سپری کرده اند.

در سپتامبر سال گذشته والدین او متوجه بثورات پوستی ودگرگون شدن رنگ پوست او شدند و بلافاصله کودک را به مراکز درمانی انتقال دادند.

پس از ابتلای کودک به مننژیت و آسیب شدید او، والدینش خواستار بازنگری در قوانین مربوط به تزریق واکسن مننژیت برای کودکان درسن ۱۲ ماهگی شدند.

واکسن مننژیت قابلیت محافظت بسیارخوبی در برابر ابتلا به این بیماری را دارد، اما قابل استفاده برای تمامی انواع بیماری مننژیت نیست.

علامت‌های مننژیت و سپتی سمی (septicaemia) شامل، تب، استفراغ، سردرد شدید، کمر درد، درد‌های مفصلی و عضلانی، دگرگون شدن رنگ پوست بدن، ایجاد لکه‌های تیره برروی پوست، تنفس سریع، ایجاد سفتی درمهره‌های گردن، احساس ناراحتی در برابر روشنایی و خواب آلودگی به ویژه در کودکان است.

ابتلا به بیماری مننژیت در سال‌های اخیر در کشور انگلستان افزایش یافته است و بیشتر رده سنی خردسالان را درگیر می‌کند.

این خانواده به خانه‌ای مجهز نقل مکان کرده اند تا امکانات خاصی برای نگهداری دخترشان داشته باشد، انجمن‌های خیریه نیز مبلغی بالغ بر ۳۶ هزار پوند برای کمک به این کودک و خانواده او جمع آوری کرده اند.