برای تسریع در روند رسیدگی به جرایم سایبری
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی و سایبری روند رسیدگی به این جرایم تسریع می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 11 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل سیدناصر عتباتی ظهر در مراسم افتتاح واحد واکنش سریع به جرائم فضای مجازی و سایبری در اردبیل اظهار داشت: به منظور ازدیاد تخلفات فضای مجازی و جرایم سایبری واحد واکنش سریع به تخلفات سایبری در اردبیل راه‌اندازی شد تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان نسبت به شناسایی، بررسی و صدور نتیجه نهایی در خصوص تخلفات سایبری را تسریع و تسهیل بخشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون اکثر جرایم در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد، افزود: یک نیاز اساسی در خصوص رسیدگی و رصد جرایم فضای مجازی در سطح استان احساس شد که با راه‌اندازی واحد واکنش سریع به تخلفات سایبری همزمان با این شرایط نحوه رصد و پیگیری جرایم نیز بروز خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: بیشتر تخلفات به وقوع پیسوته در فضای سایبری مربوط به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و نیاز است تا در کنار فعالیت سایر نهادها و سازمانهای نظارتی دادستانی اردبیل نیز به این مسئله ورود یابد که می‌بایست نمایندگان سازمانهای ناظر بر فضای مجازی با وحدت رویه و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان و مجرمان فضای مجازی در تسریع امور و کوتاه شدن زمان در برخورد با جرایم فعالیت کنند.

عتباتی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اقدامات اساسی است که نیاز است تا در بستر رضد و جلوگیری از جرایم سایبری اتفاق بیافتد که رصد و پیگیری تخلفات و جرایم سایبری در واحد واکنش سریع جرایم فضای مجازی دادسرای اردبیل توسط افراد متخصص انجام خواهد شد و تمامی تحرکات مجرمانه در بستر فضای سایبری در تمام پیام‌رسانها و اپلیکیشنهای پیام‌رسان به صورت دقیق پیگیری و رصد میشود.

وی اظهار کرد: باید فرصت‌های مثبت استفاده از فضای مجازی برای مردم و خانواده‌ها تبیین شود تا بتوانیم از این فضا برای ترویج باورهای دینی و اخلاقی و مبارزه با بی‌بند و باری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار