کد خبر: ۶۲۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 09 July 2018
استاندار اردبیل گفت: ما در این شرایط حساس حق ناامید کردن مردم و سرگردانی ارباب رجوع را در ادارات و دستگاه‌های دولتی نداریم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در اولین جلسه پنجره واحد اشتغال پایدار روستایی و عشایر در استانداری اردبیل اظهار کرد: با تشکیل پنجره واحد اشتغال روستایی و عشایری با کمک دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مجموعه عوامل ستادی استانداری تلاش می‌کنیم تا رضایتمندی مردم را در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی به ویژه حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری ارتقا دهیم.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران را در این مقطع در کنار تسهیل امور آنها بسیاری ضروری و حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید در کوتاهترین زمان اشتغال مطلوب را برای جوانان خود فراهم کنیم و بهتر است در این مسیر فرآیندها کوتاه و سرعت ارائه خدمات به ارباب رجوع را افزایش دهیم.
 
استاندار اردبیل به مراحل ثبت نام و مراجعه به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در قالب پنجره واحد اشاره و تصریح کرد: هنر ما این است تا فرآیند بروکراسی اداری و بانکی را به گونه‌ای تسهیل کنیم تا ارباب رجوع در همین اتاق کارش به سامان رسیده و ار روند کار خشنود شود.
 
بهنامجو افزود: نباید ارباب رجوع در بین ادارات و اتاق‌های دستگاه‌های اجرایی سرگردان باشد بلکه باید نظر قطعی و نهایی را در همین اتاق به متقاضیان اشتغال روستایی دهیم تا از فرصت فراهم شده برای پرداخت تسهیلات کم بهره روستایی که 50 درصد منابع آن از طریق صندوق توسعه ملی و 50 درصد نیز از طریق بانک‌ها تامین می‌شود شاهد جذب این منابع باشیم.
 
وی ادامه داد: این تسهیلات به ارزش 240 میلیارد تومان رقم چندان درشتی محسوب نمی‌شود و بانک‌ها باید در مهلت یک ماهه با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی این تسهیلات را به سرمایه‌گذاران روستایی پرداخت کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما در این استان کار مهمتر و اولویت‌دار جز اشتغال و کارآفرینی نداریم و از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7.5 صبح تا 8.5 صبح بنده به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این مکان و در قالب پنجره واحد در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم و از ساعت 8.5 صبح نیز نماینده تام‌الاختیار ادارات و دستگاه‌ها تا 12 ظهر در خدمت سرمایه‌گذاران خواهند بود.
 
بهنامجو امید دادن به مردم را در این اوضاع و شرایط اقتصادی و معیشتی یک حرکت ارزشمند توصیف کرد و گفت: ما باید با ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و همچنین تامین معیشت شایسته مردم در این جنگ اقتصادی که دشمن شروع کرده به آنها امیدواری دهیم تا از این مقطع حساس نیز بتوانیم به سلامت عبور کنیم.
 
وی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را به برخورد شایسته و با آغوش گرم از عموم ارباب رجوع فراخواند و تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که ما منتی بر سر مردم نداریم و این مردم هستند که منت و بر سر ما دارند و باید بهترین و شایسته‌ترین خدمات را در هر حوزه‌ای به مردم انجام دهیم.
 
در این جلسه قاسم رحیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز از معرفی 400 نفر متقاضی وام روستایی به بانک‌ها با رقم تسهیلات 220 میلیارد تومانی خبر داد و اظهار کرد: در پنجره واحد بانک محور عمل می‌کنیم و در کنار چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و بانک ملی مدیرانی از دستگاه‌های اجرایی حاضر هستند تا به روند صدور مجوزها و حل مشکلات سرمایه‌گذاران کمک کنند..
 
بهمن حسین‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز بیان کرد: اصلی‌ترین کار ما در استان ایجاد اشتغال است و با توجه به مشکل اغلب سرمایه‌گذاران با بانک‌ها مدیران بانک‌ها موظف هستند در پنجره واحد به تک تک پرونده‌ها رسیدگی کنند که هر روز برای بانک‌ها 9 نفر متقاضی برای صدور مجوزها در نظر گرفتیم.
 
عاملی رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: راه‌اندازی پنجره واحد اقدامی موثر و مفید در ایجاد گشایش برای سرمایه‌گذاران است و قطعا با گذشت زمان معایب آن نیز برطرف خواهد شد.
 
ندایی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه فرآیند ایجاد اشتغال و پروسه طولانی آن باید در حمایت از سرمایه‌گذاران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: عمده مشکل سرمایه‌گذاران ما در مراحل دریافت تسهیلات بانکی است وگرنه مدیران دستگاه‌های اجرایی فرآیندها را به سرعت تعدیل کرده و کاهش داده‌اند.

مظفری مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قطعا با هماهنگی پنجره واحد فرآیند خود را در تسهیل امور سرمایه‌گذاران دنبال می‌کند و ما تلاش کردیم تا فرصت بررسی استعلام‌ها را که حتی به 180 روز نیز می‌رسید در پنجره واحد به کمتر از 20 روز تا یک ماه برسانیم.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار