کد خبر: ۶۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 14 July 2018

به گزارش مهر، آیت الله احمد جنتی در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخبار را دنبال می‌کنید، گفت: اخبار را مرتب می‌بینم. اخبار شبکه یک، شبکه شش و شبکه دو. ۲۰:۳۰ را هم می‌بینم.

وی در خصوص گذشته خود افزود: متولد ۱۳۰۵ هستم. در خانه یک اتاق داشتیم. با پدر و مادر در آنجا زندگی می‌کردیم. به نان و پنیر عادت داشتیم و عید پلو با کوکو می‌خوردیم.

آیت الله جنتی در خصوص پسرش گفت: پسرم نجاری دارد و نان حلال را او می‌خورد.

دبیر شورای نگهبان در خصوص تصور مردم مبنی بر اینکه فرزندان مسئولان دارای پست و سمت هستند، گفت: خوشحالم بابت شغل پسرم. چه کسی گفته پسرم باید حتما اداری باشد.

وی افزود: صمیمی‌ترین دوستم آیت الله خزعلی بود. ما یک روح در دو بدن بودیم و یادم نمی‌آید مشکلی در کاری داشته باشیم.
آیت الله مهدوی کنی را خیلی دوست داشتم و عاشق بهشتی بودم.

وی در خصوص شیوه زندگی خود و وجود موکت کهنه در خانه خود، ادامه داد: من طلبه متولد شدم. طلبه زندگی کردم و می‌کنم و طلبه هم از دنیا می‌روم. اینجا خودم هستم و کتاب هایم. چرا موکت را عوض کنم. اصراف می‌دانم این را.

آیت الله جنتی در پاسخ به سوالی در خصوص تصویری که از وی و نشسته بر روی صندلی شاهانه منتشر شده است، گفت: یک عده‌ای دین و اخلاق خود را فدای سیاست می‌کنند. در سفری به عراق در پاویون روی این صندلی نشستم. اگر جرم است؛ بله نشسته ام.

وی در خصوص شوخی‌هایی که با او می‌شود افزود: ناراحتم که جنبه سیاسی دارد. از شوخی خوشم می‌آید. شوخی‌ها دروغ یا تهمت باشد درست نیست و در نظام جمهوری اسلامی این‌ها محکوم است.

دبیر شورای نگهبان در خصوص مهم‌ترین تصمیمی که در این شورا گرفته است، گفت: بعضی از مصوبات مجلس بوده است که به ضرر مملکت ومردم بود و خوشحال می‌شدم رد می‌شد.

وی ادامه داد: مسئله ما، ولی فقیه است. امام باید زنده باشد و در همه عرصه‌ها حاضر باشد. مقام معظم رهبری جلد دوم امام است.

آیت الله جنتی در خصوص تلخ‌ترین تجربه خود در شورای نگهبان گفت: تلخ‌ترین خاطره در شورای نگهبان فتنه بود. من خیلی غصه بیکاری و گرانی را می‌خورم. وضع خوب نیست، اما با افراد کارشناس و انقلابی قابل اصلاح و ترمیم است.

وی گفت: عمل جلب اعتماد می‌کند. حرف فایده ندارد. برخی‌ها فقط خوب حرف می‌زنند.

دبیر شورای نگهبان در خصوص تحت فشار قرار گرفتن در برخی مواقع گفت: این‌ها کاسه و کوزه‌ها را سر من می‌شکنند. در شورا دوازده نفر هستند و من یک دوازدهم هستم. اما با من تسویه حساب می‌کنند.

وی درباره رابطه اش با کدخدایی افزود: افکار من و کدخدایی به هم نزدیک است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جناح اصلاح طلب دوستانی دارید، تصریح کرد: در جناح اصلاح طلب کم دوست دارم.

وی در پایان گفت: همه مدیون خون شهدا هستند. روز قیامت یقه ما را می‌گیرند. خط امام و راه رهبری را باید حفظ کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار