کد خبر: ۶۳۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ 18 July 2018

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ،پرسپولیس را قهرمان سوپرجام فوتبال ایران اعلام کرد.

به گزارش عصرایران ، پس ازاینکه استقلالی ها اعلام کردند در تاریخ اعلام شده 29 تیر در اردو هستند و نمی توانند مقابل پرسپولیس قرار بگیرند سازمان لیگ بازی را 3-0 به نفع پرسپولیس و این تیم را قهرمان سوپرجام معرفی کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که آبی ها خواستار برگزاری مسابقه در تاریخی دیگر بودند که این درخواست با مخالفت پرسپولیس مواجه شد.

در اصل به خاطر برنامه ریزی سنگین لیگ برتر ، جام حذفی ، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا هیچ تاریخی به غیر از نیم فصل رقابت ها برای برگزاری سوپرجام باقی نمی ماند که آن زمان هم توسط کی روش برای تیم ملی رزرو شده و سرخابی‌ها باید بدون ملی پوشان به میدان بروند. فارغ از این مساله اما برگزاری سوپرجام در نیم فصل سال بعد از آن دسته کارهای غیرقابل توجیه و عجیب است.

دراین بین شنیده می‌شود که وزارت ورزش از این تصمیم خیلی خرسند نیست و نظرش را به فدراسیون اعلام کرده اما به صورت رسمی اعلام کرد که برگزاری سوپرجام ربطی به وزارت ورزش ندارد و همه چیز آن در اختیار فدراسیون و سازمان لیگ است. وزارت ورزش در مدت اخیر بارها به تصمیم گیری هایی به نفع سرخابی ها متهم شده است.

همین چند وقت پیش بود که ماجرای پرسپولیسی بودن وزیر و پسرش در نقل و انتقالات ناموفق استقلال مطرح شد و بلافاصله پس از آن مشخص شد که استقلال در نقل و انتقالات از دلار دولتی استفاده کرده و پرسپولیس نه و همین سبب شد پرسپولیسی ها وزیر را استقلالی بنامند به همین دلیل وزارت ورزش دوست ندارد در چالش هایی این چنین میان دو تیم محبوب پایتخت گیر بیافتد.

ازسوی دیگر استقلالی ها هم تصور نمی‌کردند که نافرمانی‌شان از سازمان لیگ چنین هزینه سنگینی داشته باشد آن‌ها امیدوار بودند سوپرجام مثل تمام سال های گذشته به غیراز سال قبل به صورتی برگزار نشود و آنها به آماده‌سازی‌شان برسند.

نارضایتی استقلالی ها یکی از دست دادن جام بود و دیگری اعلام نتیجه 3-0 که در نتایج دیدارهای این دوتیم ثبت می شود و به این مساله هم اعتراض کرده اند. با این همه سازمان لیگ اعلام کرده که تصمیمش قطعی است و پرسپولیس قهرمان سوپرجام شده است.

البته معلوم نیست سازمان لیگ به تنهایی بتواند برای تصمیمی که گرفته پافشاری کند و استقلالی ها در چندساعت پس از اعلام حکم از سازمان لیگ خواسته اند که از استقلال عذرخواهی کند و یا قهرمانی را پس بگیرند و ... باید منتظر ماند و دید که این رای پابرجا می ماند یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار