شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل از تدوین برنامه عملیاتی برای صیانت از حقوق شهروندی و اجرایی شدن سرفصل‌های ده‌گانه کمیسیون سلامت اداری خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 18 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه کمیسیون سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در اردبیل اظهار داشت: تعیین سیاست‌ها و راهبردها، ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان از قوانین، توانمندسازی مدیران و اصلاح رفتار آنها، توسعه خدمات الکترونیکی و پایش و بررسی میزان رضایت شهروندان جزو برنامه‌هایی است که در راستای صیانت از حقوق شهروندی اجرایی می‌شود.

وی گفت: تدوین سنجش و اندازه‌گیری میزان رضایتمندی شهروندان و تکریم ارباب رجوع، تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری، بازنگری قوانین، تدوین شاخص‌های سلامت، راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن از جمله مهمترین وظایف این کمیسیون در شهرداری است که تشکیل شده و با برگزاری جلسات مستمر در راستای تحقق این اهداف تلاش می‌کند.

شهردار اردبیل با تاکید بر الکترونیکی کردن برخی از خدمات در مجموع مدیریت شهری بیان کرد: با توجه به رشد سریع فناوری در عصر حاضر، ضروری است خدماتی که به شهروندان ارایه می‌شود الکترونیکی شود تا در نهایت منجر به سلامت اداری شود.

لطف‌اللهیان افزود: در کنار این امر باید بخش‌هایی که مشکلات و نواقصات زیادی در آن واحدها وجود دارد شناسایی شده و بر حسب طرح‌هایی که ارائه می‌شود در قالب یک زمانبندی دقیق مشکلات مرتفع شود.

وی توجه ویژه به تعمیر و نگهداری در بحث خدمات شهری را جزو اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: با صرفه جویی در هزینه‌ها صیانت از حقوق شهروندی محقق خواهد شد.

شهردار اردبیل برگزاری جلسات کمیسیون سلامت اداری را مفید دانست و افزود: با ارائه گزارش‌های منسجم که هر واحد چقدر توانسته اهداف صیانت از حقوق شهروندی را رعایت کند می‌توان فسادهای احتمالی را ریشه‌کن کرد.

وی راه‌اندازی میز خدمت در دستگاه‌های اداری را اقدامی شایسته در راستای تکریم ارباب رجوع برشمرد و گفت: میز خدمت نباید در حد سخت افزار باشد و بایستی نرم افزارهایی برای آن طراحی کرد تا منجر به افزایش هزینه اضافی نشود و پاسخگویی مدیران و کارمندان بایستی مستند به قانون بوده و در صورت لزوم از کارشناسان و مشاوران حقوقی برای حل مشکلات بهره بگیرند.

لطف‌اللهیان با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به کارکنان اظهار کرد: با صدور بخشنامه و دستورالعمل و با وحدت رویه و انسجام در راستای صیانت از حقوق شهروندی می‌توان مشکلاتی را که ناشی از عدم آگاهی است مرتفع کرد.

شهردار اردبیل افزود: اقداماتی که واحد عمران شهرداری با صرفه جویی در راستای صیانت از حقوق شهروندی انجام داده قابل تقدیر است، به عنوان مثال در لوله‌گذاری میدان آزادگان که برآورد اولیه آن یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است اما با احیای کانال در نهایت با 400 میلیون به سرانجام رسیده و این صرفه‌جویی خود قدمی برای صیانت از حقوق شهروندی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار