2 مرداد، اجرای بزرگترین واگذاری سال
شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین عرضه سال 97، دو مردادماه با شرایط ویژه به فروش خواهد رفت.
کد خبر: ۶۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 21 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، زهره عالی پور با بیان این که حدود ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو واگذاریها در برنامه عرضه های امسال سازمان خصوصی سازی قرار دارند گفت: بر این اساس در دوم مردادماه امسال تعداد ۱۶ بنگاه و شرکت‌ در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری به بخشهای خصوصی و تعاونی آگهی شده اند که در میان آنها، نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز وجود دارد.
عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی در خصوص جزئیات واگذاری این شرکت اظهار داشت: در این عرضه 100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل 3 میلیارد و 182 میلیون و 307 هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.
وی افزود: این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 5 هزار و 534 ریال و ارزش کل پایه 17 هزار و 610 میلیارد و 886 میلیون و 938 هزار ریال روی میز مزایده خواهد رفت و سپرده شرکت در این واگذاری نیز 528 میلیارد و 326 میلیون و 608 هزار و 140 ریال تعیین شده است.
عالی پور گفت: میزان حصه نقدی این مزایده نیز رقم ثابت یک هزار میلیارد ریال(صد میلیارد تومان) اعلام شده است. ضمن این که در این عرضه شرایط جدید با هدف توانمندسازی بخش های غیردولتی به شکل قابل توجه ای به تصویب هیات واگذاری رسیده است.
معاون واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که خریدار باید اقساط خود را در مدت 9 سال پرداخت کند تاکید کرد: نکته قابل توجه در خصوص مزایده  100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این موضوع می باشد که برای خریدار دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود تعیین شده که این موضوع فرصت و جذابیت خوبی را برای خریداران جهت حضور در این مزایده فراهم کرده است. علاوه برآن بخشهای خصوصی و تعاونی از مشوق های کاهش 3 درصدی سود فروش اقساطی(10 درصد) و افزایش دوره استمهال به مدت یک سوم و همچنین امکان پرداخت پلکانی برخوردار می شوند.
وی افزود: انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده های کشاورزی و دامی هم مهمترین فعالیتهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می دهند.

به گزارش تابناک اردبیل با توجه به حجم و ارزش مالی بزرگ این شرکت، پیش بینی می شود بخش خصوصی واقعی شانسی در خرید سهام شرکت کشت و صنعت مغان نخواهد داشت و این شرکت نیز همانند خیلی از شرکتهای دیگر نصیب شبه دولتی ها يا همان نهادهاي عمومي غيردولتي(خصولتی ها) كه سهم قابل‌توجهي از شركت‌هاي واگذار شده را از زمان آغاز خصوصی سازی درایران به‌دست آورده‌اند، خواهد شد.

طبق گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس تنها 13 درصد از واگذاري‌ها به بخش خصوصي واقعي رسيده‌است. برخي آمارها حتي همين ميزان را هم خوش‌بينانه مي‌دانند.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
ارزش کشت وصنعت مغان نزدیک سه هزارمیلیاردتومان هست نه یکهزاروهفتصدمیلیارد!!!چه کسی یاگروهی این بنگاه روقیمت گذاری کرده؟
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
کاش شرکتهای زاپنی یاخارجی میتونستندکشت وصنعت مغان روبخرندیااجاره کننداونابهترمدیریت میکنندبافناوری های نوین افزایش سوددهی صادرات واشتغالزایی رومیتونست بهمراه داشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
حالاپول حاصل ازفروش چی خواهدشد؟؟به جیب اقایان خواهدرفت ؟؟!!یازبانمان لال صرف توسعه وعمران استان خواهدشد!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
الان یکی از نهادهایی که پول و ... دارد چنان برای خرید کشت و صنعت دندان تیز کرده که نگو نپرس.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار