چرا نجفیان رفت و سلیمانزاده آمد
چرا آقای سلیمانزاده از مدت تصدی این مسئولیت هیچ تحرکی از خود نشان نداده و اعتراضی بحق به مقامات وزارت نیرو نداشته است؟!
کد خبر: ۶۳۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 23 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود پشت پرده کاهش حق آبه مغان از ارس را در قالب یادداشت کوتاهی با عنوان"ریخت شناسی مدیریت آب منطقه ای اردبیل"بررسی کرده که عیناً برای مخاطبان بازنشر می شود.

از برکات دولت تدبیر و امید به آذربایجان این است که وزیر آموزش و پرورش او، تدریس به زبان مادری(ترکی) در مدارس آذربایجان را حرکتی خطرناک خوانده و زبان فارسی را خط قرمز وحدت کشور عنوان می کند و برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر هم تصمیم می گیرد تا استانداران غیربومی را بر راس مدیریت استانها بگمارد.

این رفتارهای شائبه برانگیز تداعی رویکردی خاص در امور مدیریت کلان است که از افکار کابینه ای با سوابق امنیتی، جز این انتظار نرفته و نمی رود، دولتی که سعی می کند با ادعای خلاقیت و برنامه، ساختارها را به هم ریخته و از پذیرش عواقب ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی و پوپولیستی طفره رود.

قصه پرغصه کاهش حق آبه استان اردبیل از رود ارس و قزل اوزن و چوب حراج به این حق تاریخی، از گذشته تا به اکنون قربانی  لفاظی های مسئولان وقت و کنونی وزارت نیرو شده است، کسانی که این بار نه از نقطه ای دیگر از کشور بلکه از خود آذربایجان، با هر مصلحتی که دارند برای آینده «استان» خوابهای خطرناک دیده و در مرحله نهایی اجرای پروژه هستند.

برای این که مقصود وجیزه حاضر، مختصر و مفید برای مخاطب جا بیفتد ناچاریم صفحات تقویم را به چند سال قبل ورق بزنیم تا روشن شود که سناریو پروژه کاهش حق آبه مغان از ارس به نفع مناطقی از آذربایجان شرقی چگونه ساخته و پرداخته شد و چرایی مماشات و سکوت مسئولان ذیربط در استان اردبیل در مقابل این طرح چیست!؟

موضوع از آنجایی آغاز می شود که مسئولین غفلت زده وقت استان و بخصوص نمایندگان مجلس متوجه می شوند که تیم آقای وزیر(چیت چیان) و رحیم میدانی معاون وقت وزیر نیرو که اتفاقاً هر دوی آنها اهل آذربایجان شرقی هستند در اقدامی هماهنگ و نانوشته با مجید خدابخش که اعتبار سیاسی خود را مدیون دوره تصدی معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در دولت اصلاحات می داند و نیم نگاهی هم به آینده سیاسی خود برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی داشت، موضوع انتقال آب ارس را نهایی و حتی مصوبه شورای پول و اعتبار را اخذ کرده اند.

با فشار نمایندگان و هماهنگی مسئولان اجرایی استان با وزارت نیرو، مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه ای اردبیل که به نظر می رسید مانع جدی بر سر راه تحقق سناریو برشمرده باشد، تغییر و آقای اصغر سلیمان زاده از معاونت شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای اردبیل منصوب می شود.

اکنون پرسش اینجاست که با کاهش حق آبه مغان از ارس و انتقال غیرقانونی و غیرفنی آن به نفع مناطقی از آذربایجان شرقی که بیگمان بخش مهمی از اراضی شبکه خداآفرین به صورت دیم باقی خواهد ماند، چرا آقای سلیمانزاده به عنوان مقام مسئول در امر حمایت، حفاظت و دفاع از حقوق و منابع و ذخایر آبی استان از مدت تصدی این مسئولیت هیچ تحرکی از خود نشان نداده و اعتراضی بحق به مقامات وزارت نیرو نداشته است؟!  

بنا داریم در راستای مسئولیت اجتماعی،‌در فرصتی دیگر حوزه مسئولیت شرکت آب منطقه ای اردبیل را از منظر حفاظت از ذخایر زیرزمینی و دیگر موضوعات مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم.

انتهای پیام

انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های دیگر لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
نقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
اشکاربودخدابخش بخاطربدست اوردن کرسی استانداری اذربایجانشرقی درمقابل جفای واردشده درموردحق ابه استان اردبیل ازارس سکوت پیشه کرد.درحقیقت خدابخش اردبیل رابه اذربایجانشرقی بخشید. سکوت مسول درمقابل ظلم گناهش کمترازمقصران ان نیست
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
دریاچه ارومیه روکه استان اردبیل خشک نکردجوران رابدهد؟دریاچه ارومیه روبناب شبسترباکشت بی رویه پیازوچغندرکه ابریزان رابشدت کاهش دادندخشک کردند!!دریاچه ارومیه بخاطرگسترش فولادبناب که صنعت اب بری هست به این روزافتاد.دریاچه ارومیه بخاطرمیان گذراتوبان که بااصرارمسولان تبریزی ساخته شدتافاصله انهاروباارومیه وترکیه اروپاکوتاهترکنه به این روزافتاد.انتقال اب ارس به دشت سنگلاخی شبستربجایی خاک زرخیرمغان چه معنایی داره؟هرمنطقه ای به اندازه استعدادهاش رشدمیکنه.تبریزبه اندازه کافی رشدکرده تبریزی که نه استعدکشاورزی نه طبیعت گردشگری مثل اردبیل داره.مسولان تبریزی حاضرندبخاطرمنافع خودشان حق همزبانان خوددرسایراستانهاروهم زیرپابگذارند"اینهازرنگی نیست بلکه حیله گری مظلوم کشی ست.اذربایجان واتحادان برای همه مامهم هست ولی این دلیل نمیشودازحق طبیعی استان اردبیل ازارس بگذریم.حساب حساب هست کاکاکابرادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
درحالی که بسیاری ازقشلاقات وروستاهای مغان ومشگین اب برای اشامیدن ندارندانتقال بیش ازحق ابه قبلی به تبریزوشبسترجفادرحق مردم استان اردبیل علی الخصوص مغان هست.حتی خودشهرستان اردبیل بواسطه بالیخلی چای وشعبات دیگرقره سوازارس حق ابه داردولی تاکنون هیچ استفاده ای نکرده .بفرض اگرازارس به شهراردبیل اب انتقال داده میشدواکنش مردم عزیزوروشنفکران مغان چی میشد؟بهترهست مردم غیورخطه مغان درمقابل انتقال اب به شبسترتبریزو...ساکت نشینند.یادمان نرفته چندهفته اخیرمردم ابادان وخرمشهربخاطراب چکارکردندودولت فورااقدام به انتقال اب باکیفیت به این شهرهاشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
همین کاهش حق ابه استان اردبیل ازارس وافزایش حق ابه استان مجاورباعث شدکه پایاب 62هزارهکتاری مغان باکاهش به 38هزارهکتاربرسه.حیات وممات مغان وابسته به ارس هست. بدون حفظ وافزایش حق ابه منطقه ازادهم تصویبش عبث خواهدبود.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
لطفا جو سازی نکنید مگر کل آب ارس مال مغان هست. هر استان به اندازه مرزی که با ارسدارد باید از آن سهم ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
کل اب ارس مال مغان نیست ولی از 70 متر مکعب کل سهم حق آبه کشور از رودخانه ارس برابر توافقات قبلی و بر مبنای مطالعات انجام گرفته بوسیله شرکت مشاور مطالعاتی وزارت نیرو با توجه به وسعت ،توپوگرافی و پتانسیل تولیدی اراضی 60 متر مکعب برای ایجاد شبکه مدرن آبیاری در 62000 هکتار از اراضی دشت مغان حوزه استان اردبیل و 10 متر مکعب برای اراضی مشاته استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
حسن اقااطلاعاتت وببربالا.دوست عزیزحق ابه هاسال 92غیراصولی وبالابی گری تغییرکرده.دشت مغان بعنوان دشت مادرهست.درحاصلخیری حرف اول روتوکشورمغان میزنه بجای مغان انتقال به سنگلاخ های تبریزوشبسترتوجیهی نداره. ضمنااب شرب بارحقوقی داره یعنی موقع کاهش اب ارس میتونندازکشاورزی کم کنندبه شرب بدهند.فک نکنم شمااردبیلی باشیدوگرنه این خطررواحساس میکردید.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
هربلایی برمردم بی تفاوت که مطالبه گرهم نباشندبیایدحقشونه
پاسخ حسن
|
Germany
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
جوسازی نکنید آقای باصطلاح حسن.
گندی که آب منطقه ای استان به بار آورده رو بایدم مثل شما فروشنده حقابه ارس مغان رو هم داشته باشه.
حسین محمدزاده
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
در مورد حق ابه ارس و کاهش حجم سد عمارت کار تیم نجفیان بود که به خاطر حفظ میز ریاست و راضی کردن جناب میدانی از سال 92 تا 96 موضوع را از همه پنهان کرد و اخر جناب میدانی ایشان را به صندلی اب منطقه ای البرز رساند
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
خداکسانی روکه استان مظلوم اردبیل روبخاطرمنافع خودفروختندومسولانی که چشم طمع به منابع این استان داشته ودارندرالعنت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
موضوع به سادگی شفاف پذیر است کافی است صورتجلسه تخصیص حق آبه جدید رویت و منتشر شود تا عاملین این تاصلی این تخصیص مشخص شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
عاملین اصلی هنوز سر کارند و برای استان نقشه می کشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار