کد خبر: ۶۳۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 29 July 2018

در سپهر سیاسی ایران و در ادوار دولت ها، گویی رسم نانوشته ای است که رجالی به تناسب مسئولیتهایی که دارند لقب "امیرکبیر" بر خود بگیرند، یکی از کسانی که امروزه در افکار عمومی ملقب به امیرکبیر است، همانا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران است، او که به دلیل توفیقاتش در توافق برجام این عنوان را گرفت و لباس امیرکبیر را به تن کرد.

بی تردید برجام محصول کار نه یک وزیر بلکه تمام دولت بود که برای به نتیجه رساندن آن، عملاً سیاست داخلی تعطیل و از رئیس جمهور تا همه کابینه توان و انرژی خود را به آن معطوف کردند، توافقی که حاصل آن امروز در جامعه ایران و در سفره یکایک مردم کاملاً هویداست و اساساً نیازی به توضیح بیشتر ندارد!؟

ناگفته پیداست که اگر مسئولیت در نظام اسلامی، امانت و توفیق الهی است که صدالبته همینطور هم هست، مدیران پاکدست و خدوم نیازی به عاریه گرفتن برخی القاب نیستند هر چند که می دانیم برای اصلاح فرایندها نیازمند الگوپذیری هستیم اما به شرطی که برای این امر عجله نکنیم و اجاره دهیم این القاب را افکار عمومی در پایان مسئولیت به ما بدهند چرا که شاهنامه اخرش خوش است!

آقای اکبر بهنامجو که حدود 10 ماه از مسئولیت اش در منصب استانداری اردبیل می گذرد، کم و بیش همانند اسلافش در استان با ادبیات مختص به خود شعارها و وعده های بزرگی ازقبیل اشتغال 20 هزار نفری تا پایان سال، افتتاح راه آهن در سال 99 و ... مطرح کرده که با در نظر گرفتن زمان پروژه ها، قضاوت درباره توان مدیریتی او قدری زود است و منطق حکم می کند که حداقل درباره تحقق وعده اشتغال تا پایان سال در انتظار بمانیم و سپس درباره کلیت وعده های او داوری کنیم.

با این اوصاف به نظر می رسد برخی اطرافیان او تلاش می کنند که بسان وزیر امور خارجه، زودهنگام و عجولانه بر تن او لباس "امیرکبیر" را بپوشانند و بهنامجو را به دلیل خدماتش به استان اردبیل، "امیرکبیر" بخوانند!

گمان می رود نامه اخیر آقای حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران(فرزند برومند اردبیل) که بانک متبوعش بخشی از بودجه پروژه راه آهن را تقبل کرده در توصیف روحیه پیگیر و مصمم استاندار برای رونق و توسعه استان، بهنامجو را از هر اردبیلی، "اردبیلی" تر خواند، مستمسک عده ای شده تا سناریو برشمرده را از هم اکنون در افکار عمومی کلید زده و به اصطلاح جا بیندازند، غافل از این که اگر قرار است چنین لقبی به آقای بهنام جو داده شود باید اجازه دهیم، استاندار اردبیل در وقت و زمان مناسب مفتخر به کسب القاب پسندیده از مردم شود.

چه آنکه با یک مرور کلی در پیشینیان درخواهیم یافت که اغلب استانداران با وعده ها و شعارهای بزرگ و امیرکبیروار بر مسند استانداری اردبیل تکیه زدند اما پایان کار و مسئولیت این مردم بودند که تشخیص دادند چه کسی شایسته لقب "امیرکبیر" است و یا نیست!؟       

تحریریه تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار