کد خبر: ۶۴۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 08 August 2018

سیدعزت‌الله ضرغامی ‌با حضور در در همایش روز خبرنگار در استان ایلام گفت: وظیفه نظارتی خبرنگاران و اصحاب رسانه ، از برجستگی و اهمیت بالایی برخوردار است. نظارت عمومی آحاد مردم از طریق خبرنگاران و ابزار فضای مجازی وارد عرصه جدیدی شده است.

وی در تبیین صلاحیت های دستگاه های نظارتی گفت:  توانمندی کارشناسی ، جامعیت اخلاقی و برخورداری از صلاحیت های عمومی از ویژگی های ضروری کارگزاران دستگاه های نظارتی است. متأسفانه خلا و فقدان این دو ویژگی در برخی بررسی ها منشاء قضاوت‌های نادرست و گزارش های خلاف واقع می شود.

ضرغامی اظهار داشت: خبرنگاری که شجاعت برخورد مستقل و سازنده با آسیب های جامعه را ندارد و از عشق و علاقه لازم برای انجام رسالت خود برخوردار نیست، باید با این حرفه خداحافظی کند.

رئیس اسبق رسانه ملی در مورد تاثیر اصحاب رسانه در جامعه بیان داشت: شکست زمامداران در برآورده کردن مطالبات مردم ، منجر به ناامیدی آنان از کارآمدی دین در اداره جامعه خواهد شد. نظارت موثر اصحاب رسانه نمی‌گذارد سستی برخی مسئولین و ثروت اندوزی و فساد طبقه جدید ، مردم را دچار یأس و انفعال کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد گفت و گوی تلویزیونی روحانی با مردم گفت: حداقل انتظار عمومی این بود که رئیس جمهور به دلیل افزایش بی سابقه بهای سکه و ارز و گرانی و تورم شدید در بازار ، از مردم عذرخواهی کند. همان گونه که در سال ۹۲ به دلیل نحوه توزیع سبد کالا از مردم عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به شدت بر عملکرد خودشان نظارت کنند اظهار داشت: وابستگی به شبکه های قدرت و ثروت و ایجاد روحیه محافظه کارانه در آنان موجب خسران فراوان خواهد شد.

ضرغامی در پایان صحبت هایش در همایش فعالان رسانه‌ای ایلام گفت: انقلابی شعار می دهند و محافظه کارانه عمل می کند. خوی کارمندی و محافظه‌کاری بلای جان رسانه‌های انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار