کد خبر: ۶۴۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 11 August 2018

کابینه دولت یازدهم در این شرایط حداقل برای آن که در افکار عمومی و به مدد دوربین های تلویزیون! خود را فعال جلوه کند اخیراً در تکلیفی نانوشته، آخر هفته و در تقسیم کاری میان وزرا به هر بهانه ممکن به استانها سفر کرده و روبان پاره می کنند؟!

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به دلیل عملکرد ضعیف وزارت خانه تحت مدیریت اش در آستانه استیضاح قرار گرفته است، پنجشنبه 18 مردادماه با اجرای یک "شوی" تبلیغاتی و در سفری چند ساعته هوایی از طریق فرودگاه پارساباد مغان وارد این شهر شد و به جای بررسی وضعیت فاجعه بار راههای مواصلاتی این منطقه که به دلیل آمار بالای تصادفات به "قتلگاه" شهرت یافته است، با همراهی استاندار، نماینده مردم پارساباد در مجلس و سایر مسئولین محلی از مرکز درمانی در دست ساخت بازدید و به تهران بازگشت!

مقارن با این سفر سراسر شائبه برانگیز، سفر رحمانی فضلی وزیر کشور با هواپیمای اختصاصی به یزد و با هدف شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی، موجی از اعتراض رسانه های گروهی در این استان را به دنبال داشت.

جالب این که شبکه های مختلف تلویزیونی طوری این سفرها را مخابره کردند که گویی، دستاورد بخصوصی عاید مردم شده است حال آن که مشخص است حداقل این دو وزیر در لیست انتظار اعلام وصول طرح استیضاح در مجلس شورای اسلامی هستند و با این اقدامات تلاش می کنند که مجموعه های خود را باتحرک نشان دهند.

اکنون این پرسش مطرح می شود که چرا باید وزیر راه و شهرسازی آن هم در شرایطی که زیر اهرم قانونی استیضاح و فشار مجلس و افکارعمومی قرار گرفته است، با انجام "شوی" تبلیغاتی و بی هیچ ترس و واهمه ای از واکنش مردم استان اردبیل و بالاخص مردم مغان چنین سفری را انجام دهد که در پاسخ باید گفت که به نظر می رسد، این رفتار آقای آخوندی و هر عضوی از کابینه تابعی از عملکرد مردم استان اردبیل و به بیانی معلول رفتار تاریخی مردمان این دیار است.

بی تردید عقب مادگی انباشته امروز اردبیل که این استان را در ردیف بالاترین آمار فقر، بیکاری،خشونت، طلاق، اعتیاد، مهاجرت و دیگر آسیب های اجتماعی و اقتصادی بیشمار قرار داده، محصول رفتارهای یکایک مردمان این دیار و عدم مطالبه حقوق خود از مسئولان و سکوت همراه با رضایت از وضع موجودشان بوده است.

باید پذیرفت که هر رفتاری ازسوی مسئولان تابعی از مطالعه دقیق تاریخی فرهنگ مردمان هر منطقه است؛ آقای آخوندی به ابتنای گذشته می داند که مردم منطقه مغان و اردبیل و وکلای آنان در مجلس به حداقل ها که همان سفر خشک و خالی او هم باشد احساس رضایت خواهند کرد و همانند دیگر نقاطی از کشور او را به چالش نخواهند کشید و لذاست بدون هیچ ترس و واهمه ای، دست خالی، هوایی و با همراهی نماینده مردم، استاندار و در سکوت رسانه ها – البته با دوپینگ صدا وسیما- می آید و می رود و آب از آب تکان نمی خورد!

امروز در هر نقطه ای از این کشور به نام خصوصی سازی، کشت و صنعت مغان را این گونه به تاراج می بردند مردم با اعتراض خود اجازه چنین کاری را نمی دادند اما با تاسف نظاره گر این هستیم که امام جمعه پارساباد در پیگیری حقوق و مطالبات مردم و بجای پرداختن به اصل ماجرا به حداقل رضایت داده و صرفاً آینده شغلی کارگران و پرسنل این شرکت را محل نگرانی می داند!؟

تحریریه تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
طبق آمار شایت تجارت نیوز به نقل از مرکز آمار ایران، اردبیل جزو بیکارترین استانهای کشور است .
این درح الی است که مدیر کل کار و رفاه اجتماعی ، همیشه در صدد آمار سازی از کاریابی ها برای میزان اشتغال بوده و قطعا آمار ارایه شده کذب محض میباشد.
حال دو حالت وجود دارد یک اینکه بالاترین مقام اجرایی این اداره یا چنین سیاستی را در پیش گرفته که خیانت است به استان یا زیردستان وی و بازرسینی که چنین آمارهایی را درست میکنند متخلف هستن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار