با افت دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد؛
شهروندان استان اردبیل در گرم‌ترین ماه سال و در حالی که بیشتر مناطق کشور بالای ۴۰ درجه دما دارند، شرایط جوی پاییز را در مردادماه تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 13 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل،  در حالی که شهروندان استان اردبیل طی دو هفته اخیر گرم ترین روزهای سال و شاید سال های اخیر را شاهد بودند، از چند روز پیش در این استان دما به شدت افت کرده و حتی در ساعاتی از شبانه روز از خنکی فراتر رفته و به سرمای پاییزی تبدیل شده است.

طی روزهای اخیر بی شک اردبیل خنک ترین مرکز استان در بین استان های کشور بوده و دمای آن در برخی ساعات حتی به کمتر از ۱۲ درجه رسیده است که این رقم در اواسط تابستان و در مردادماه بی سابقه است.

حاکم شدن آب و هوای خنک در اکثر مناطق این استان علاوه بر خوشحالی شهروندان اردبیلی موجب غافلگیری گردشگران و در عین حال به محرکی برای ماندگاری آنها و استفاده از این آب و هوای پاک و خنک تبدیل شده است.

همچنین با تداوم این شرایط جوی که شاید به صورت متناوب طول هفته جاری را شامل شده به جاذبه این استان برای حضور گردشگران افزوده و با کشیدن جور تمام کاستی ها در این حوزه طی روزهای اخیر شاهد افزایش حضور مسافران در این استان بوده ایم.

براین اساس دمای هوا طی صبح امروز دوشنبه کمتر از ۱۴ درجه بوده و گفته شده است که این روند و استقرار هوای خنک تا اواخر این هفته در استان ادامه خواهد داشت.

همچنین استقرار شرایط جوی سرد در این استان موجب ریزش باران های پراکنده و رگباری شده و ضمن طراوت بخشی به هوای استان موجب خوشحالی کشاورزان و زارعان و باغداران شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با مهر از تداوم این شرایط جوی تا پایان این هفته در اکثر مناطق استان خبر داد و یادآور شد که طی این مدت آسمان نیمه ابری همراه با هوای خنک، وزش باد، مه و بارش های خفیف را شاهد خواهیم بود.

اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور

علی دولتی مهر با تاکید بر اینکه در طول هفته همانند روزهای گذشته بارش ها آنچنان قابل توجه نخواهد بود، تصریح کرد: انتظار می رود دما در ساعاتی از روز افزایش و در اواخر شب و ساعات اولیه صبح کاهش یابد.

وی با بیان اینکه این روند را طی روزهای گذشته نیز شاهد بودیم، ادامه داد: بی شک در روزهای اخیر اردبیل خنک ترین مرکز استان در بین مراکز استان های کشور بود، ضمن اینکه خنک ترین شهر کشور نیز در این استان ثبت شده است.

روزهای خنک و پاییزی اردبیل توام با مه گرفتی، بارش های خفیف و وزش باد سرد در گرم ترین ماه سال پدیده هایی است که همیشه این استان را از سایر استان های کشور متمایز می کند. آب و هوایی که در سطح کشور زبانزد و بی نظیر بوده و آوازه آن حتی به کشورهای دیگر نیز رفته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار