کد خبر: ۶۴۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 22 August 2018

به مناسبت عید سعید قربان دو طایفه شهلی بر و کدخدایی پس از گذشت چهار سال با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، سران طوایف و علمای شیعه و سنی ایرانشهر با هم صلح کردند.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در این مراسم که در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: مودت، برادری، صلح و سازش موجب همکاری، تعاون و همدلی می شود که توسعه، رفاه و خوشبختی را برای جامعه و مردم به ارمغان می آورد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: منطقه ای که در آن جنگ، اختلاف و در گیری باشد هیچ کس آماده سرمایه گذاری در آن منطقه نیست.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشته و زخمی شدن 17 نفر در چهار سال و آواره شدن خیلی از خانواده های 2 طایفه شهلی بر و کدخدایی در این مدت خسارت سنگینی است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار ما مسلمانان این است که ائمه اطهار(ع) و دستورات قرآن را الگوی زندگی مان قرار داده ایم، گفت: هر گاه به این مهم کم توجهی و یا بی توجهی کنیم لطمه خواهیم خورد.
حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از بروز اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح، سازش و عفو وظیفه همگان است و کسانی که به این تکلیف دینی عمل کنند اجرشان نزد خداوند متعال محفوظ است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز گفت: ترویج فرهنگ اخوت و مهرورزی در بین طوایف پیشرفت هر منطقه ای را به همراه دارد و امروز خوشحالیم که دشمنان نظام دیگر می دانند که مردم ما در زمینه های سیاسی و مذهبی دیگر اجازه نفوذ به آنان را نمی دهند.
نبی بخش داودی افزود: اختلافات طایفه ای موجب فرار سرمایه انسانی و مادی می‌ شود و دشمنان از این فرصت بهره برداری می ‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار