در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم مطرح شد:
در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم بر عدم افزایش خودسرانه قیمت نان توسط نانوایان تأکید شد. با آنالیزهای کارشناسی، تناسب میان قیمت نان و هزینه واحدهای نانوایی قم برقرار می شود. عطش خرید مرغ، قیمت آن را افزایش داده است و در این باره علاوه بر حمایت از مرغداران باید نظارت های لازم صورت پذیرد.
کد خبر: ۶۴۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 22 August 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری عنوان کرد: گرانی و گران فروشی دو مقوله از هم جداست و با هر گونه گران فروشی در قم برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم افزود: اگر از فرآیند تولید و کاهش هزینه ها حمایت شود می توان در تامین اقلام مورد نیاز موفق بود.

وی تصریح کرد: گرانی را باید به طور ریشه ای حل کرد و با افزایش زیرساختهای تولیدی به ویژه در صنعت و کشاورزی در تامین اقلام نیز مشکلات فعلی را رفع کنیم.

غضنفری خاطرنشان کرد: در سطح استان اختیار لازم را در جهت افزایش قیمت با نگاه کارشناسی و آنالیز هزینه ها تا ده درصد داریم البته مهم ترین رویکرد ما ثبات قیمت در شرایط فعلی است.

وی اظهار کرد: واحدهای نانوایی با مشکلاتی در جهت تامین هزینه ها مواجه شده اند در این ارتباط با آنالیزهای کارشناسی، تناسب میان قیمت نان و هزینه واحدهای نانوایی قم برقرار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم بیان کرد: افزایش قیمت نان به صورت خودسرانه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

با افزایش خودسرانه قیمت مرغ برخورد می‌شود

وی پیرامون نوسان قیمت مرغ نیز تصریح کرد: قیمت ابلاغی این محصول در بازار 8 هزار و 175 تومان است اما برخی این قیمت را به دلخواه افزایش داده اند که با آن برخورد می شود.

غضنفری گفت: در مقابله با گرانفروشی هیچ تعارفی با اصناف نداریم، تخلف در بازار عرضه چه در زمینه‌گران فروشی و احتکار رصد می‌شود و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

عطش خرید مرغ، قیمت آن را افزایش داده است

فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه توزیع اقلام اساسی عنوان کرد: مرغداران با مشکلات نقدینگی مواجه‌اند و همین امر قیمت ها را با نوسان روبرو می کند از این رو باید وضعیت نقدینگی مرغداران بهبود یابد.

وی افزود: عطش خرید مرغ، قیمت آن را افزایش داده است و در این باره علاوه بر حمایت از مرغداران باید نظارت های لازم صورت پذیرد.

سیار در مورد قیمت نان بیان کرد: اعتراض نانوایان به کم بودن قیمت نان وارد نیست چرا که این قیمت ها بر اساس یارانه آرد کارشناسی است اما واحدهای نانوایی ترجیح می دهند افزایش دستمزد کارگران را با افزایش قیمت نان جبران کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به دوخت لباس فرم دانش آموزان بیان کرد: در حمایت از تولیدکنندگان داخل استان تاکید شده سفارش دوخت لباس فرم به آن ها واگذار شود.

فرماندار قم یادآور شد: تولیدکنندگان با کمبود پارچه در دوخت لباس فرم مواجه اند و خواستار افزایش قیمت در تامین پارچه ها هستند در این خصوص باید ارزیابی لازم صورت پذیرد تا با مشکلی در تهیه لباس ها روبرو نشویم.

وی تاکید کرد: نوسان قیمت نباید بر روی کیفیت تولیدات اثر گذار باشد و دوخت و نوع پارچه باید با کیفیت عالی تحویل خانواده ها گردد.

آغاز طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی در قم

در این جلسه محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت با اشاره به آغاز طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی در قم توضیح داد: طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار امروز با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور آغاز شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم با همکاری دستگاههای اجرایی با در اختیار گذاشتن نیرو انسانی وخودرو برخورد می شود.

309 فقره بازرسی از فروشندگان لوازم خانگی قم انجام شد

در ادامه غلامرضا تفتی رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر ضرورت همراهی اصناف در آرامش بازار عنوان کرد: در طول سه ماه گذشته 309 فقره بازرسی از فروشندگان لوازم خانگی قم انجام شد.

وی اظهار کرد: عدم نصب قیمت و بی توجهی به صدور فاکتور و عدم توزیع کالا در بازار از مصادیق تخلفات است.

460 واحد فروشنده لوازم خانگی در قم فعالیت دارند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 460 واحد فروشنده لوازم خانگی در قم فعالیت دارند که بخش عمده شامل 170 واحد در خیابان 30 متری کیوانفر فعالند.

وی بیان کرد:اخیرا برخی از کارخانه ها از جمله شرکت پاکشوما تا 57 درصد، اسنوا تا 61 درصد و بوش 50 تا 100 درصد و سامسونگ تا 100 درصد قیمت ها را افزایش داده اند.

تفتی عنوان کرد:برخی از شرکت ها و برند ها از توزیع کالا در بازار خودداری می کنند که این امر مشکلاتی را در بازار ایجاد کرده است.

وی متذکر شد:حضور دلالان به این گرانی ها دامن می زند آن ها با خریدهای انبوه و احتکار امنیت خاطر را از بازار می گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار