عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد در این بین نیابد از این مهم غافل شد که عهدنامه ها و قراردادهایی بین ایران و آمریکا در گذشته به امضا رسیده که تیم حقوقی کشورمان می تواند با استناد به مفاد آنها، عملکرد خلاف قانون آمریکا را دادگاهی بین المللی ثابت و محکوم کند.
کد خبر: ۶۴۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی در رابطه با چگونگی مواجه دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) با شکایت ایران علیه تحریم‌های واشنگتن، گفت: باید یادآور شد دادگاه لاهه تاکنون نشان داده می تواند در مقابل فشارهای ایالات متحده دوام بیاورد و حکم بر علیه این کشور صادر کند لذا نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در تلاش هستند با طرح دعوای مختلف خصوصا در دادگاه های ایالات متحده به نوعی طرح شکایت ایران را خنثی کنند، اظهار کرد: در واقع می توان اذعان کرد دولتمردان آمریکا با اتخاذ سیاست اعمال فشار می خواهند کشورمان را از پیگیری حقوقی مطرح شده منصرف یا حداقل بی توجه کنند.

لاهه با پیگیری شکایت ایران درصدد ایفای نقش در عرصه بین المللی است

وی با اشاره به اینکه تعیین تاریخ از سوی دادگاه بین‌المللی دادگستری به منظور بررسی شکایت ایران بیانگر عزم این دادگاه برای ایفای نقش در عرصه بین المللی است، ادامه داد: امروزه همه نگاه ها به عملکرد و چگونگی واکنش لاهه در راستای شکایت ایران و اقدامات خلاف قوانین بین المللی است از این رو قضات این دادگاه در معرض افکار عمومی دنیا قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس حقوقدانان کشورمان باید مدارک و مستندات کافی و محکمه پسند جمع آوری و در جلسات رسیدگی ارائه کنند نه اینکه صرفا ادعایی را مطرح کنند زیرا در چنین دادگاهی مدرک مستند می تواند رای را به نفع ایران تغییر و آمریکا را محکوم کند.

قراردادهای بین المللی ابزاری برای محکوم کردن آمریکایی ها در لاهه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نیابد از این مهم غافل شد که عهدنامه ها و قراردادهایی بین ایران و آمریکا در گذشته به امضا رسیده که تیم حقوقی کشورمان می تواند با استناد به مفاد آنها، عملکرد خلاف قانون آمریکا را دادگاهی بین المللی ثابت و محکوم کند.

 دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) روز ۲۶ تیر در بیانیه‌ای صحبت‌های وزیر امورخارجه کشورمان مبنی‌ بر اقامه دعوی ایران علیه آمریکا بنا بر بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های ایران را در دادگاه لاهه تایید کرد.

بر این اساس دادگاه لاهه اعلام کرده است که شکایت ایران از آمریکا را در روزهای ۲۷ تا سی‌ام اوت (۵ تا ۸ شهریورماه) بررسی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار