امام جمعه اردبیل‌ مطرح کرد
امام جمعه اردبیل‌ گفت: با تشکیل صندوق خیرات اموات تلاش می‌کنیم به خانواده‌هایی که قادر به تامین جهیزیه دختران خود نیستند کمک کنند.
کد خبر: ۶۴۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 30 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در نشست هیئت امنای مساجد در اردبیل اظهار کرد: برخی از آداب و رسوم غلط کمر جامعه و تک تک افراد را شکسته است و باید تلاش کنیم تا این آداب و رسوم غلط و اسراف در این مجالس را به حداقل برسانیم که در این زمینه حرکت خوبی در کاهش هزینه برای خانواده‌های نوگذشته شروع شده است.

وی با بیان اینکه لزومی ندارد در مجالس ترحیم خانواده‌های سوگوار هزینه‌های میلیونی برای پر کردن شکم عده‌ای صرف کنند، خاطرنشان کرد: از هیئت امنای مساجد انتظار می‌رود با فرم‌هایی که در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌دهند هزینه صرف شده در این زمینه را صرف کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه نظیر رسیدگی به محرومان، فقرا و … قرار دهند.

امام جمعه اردبیل‌ افزود: ما با تشکیل صندوق خیرات اموات تلاش می‌کنیم تا به افراد بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که قادر به تامین جهیزیه دختران خود نیستند کمک کنند تا آبرو و حیثیت برخی از خانواده‌ها به مخاطره نیفتد تا دست از رقابت و تفاخر بی‌نتیجه برداشته شود.

عاملی در ادامه بیان کرد: ما با این کار نه تنها آبروی افراد و خانواده‌های نوگذشته را حفظ می‌کنیم بلکه جلوی برخی از سوءاستفاده‌ها و آداب و رسوم غلط گرفته شده و زمینه استفاده از این منابع در بهترین شرایط فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد: هیئت امنای مساجد باید کارکرد خود را تغییر دهند تا با راه‌اندازی موسسه امدادی در محلات در قالب یک صندوق قرض‌الحسنه به کمک محرومان شتافته تا با حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت در محلات مختلف حتی زمینه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و منتخبین کنکور فراهم آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: قرار بود در صورت قبولی دانش‌آموزان این استان در کنکور و کسب رتبه زیر ۱۰ به سه نفر خودرو اهدا کنیم که متاسفانه این رتبه در اردبیل به دست نیامد ولی چنین حمایت‌هایی انگیزه بیشتری را به فرزندان ما می‌دهد.

عاملی اضافه کرد: در آستانه ماه محرم از هیئت امنای مساجد می‌خواهم تا در مجالس عزاداری به علما فرصت سخنرانی کوتاهی را بدهند تا فلسفه قیام امام حسین(ع) و ماموریت آن حضرت بیش از گذشته تبیین شده و در کنار آن تلاوت قرآن در ابتدای مجالس عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

به نوشته ایسنا، وی بیان کرد: ما در مساله طلاق از آمار بالای این اتفاق خجالت می‌کشیم و ضرورت دارد در محلات مختلف بنیاد تحکیم خانواده شکل گرفته تا قداست نهاد خانواده حفظ و آمار طلاق به شدت کاهش پیدا کند.

امام جمعه اردبیل ضرورت توجه به مولفه عاطفه و احترام به احساسات را در بین اعضای خانواده یادآور شد و اظهار کرد: هیئت امنای مساجد باید خدمتگزاری به مردم و عزاداران حسینی را بزرگترین ارزش برای خود بدانند و سعی کنند در ماه محرم یک جریان تربیتی ناب به راه‌اندازی کنند.

عاملی حفظ عزاداری سنتی را در ایام محرم، پرهیز از نواخته شدن طبل و شیپورهای شبانه، دوری از عزاداری وهن‌انگیز و تبدیل مساجد را به پاتوق ترویج آداب شیعی و تربیتی جوانان و نوجوانان یادآور شد و افزود: ما حق نیت‌خوانی نداریم و باید با جذب جوانان به مساجد رونق دهیم و اجازه ندهیم جوانان ما از دستمان بروند.

وی پرهیز از اختلاف هیئت امنا و همچنین حفظ حرکت عزاداری‌ها را در ماه محرم با محوریت مساجد یادآور شد و خاطرنشان کرد: پسندیده نیست مداحان ما ارقام نجومی درخواست کنند چرا که برای علما و مداحان شرط گذاشتن شایسته و مطلوب به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
واقعا دمت گرم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
طرح خیلی خوبی است. موسسه های خیریه زیادی با نام های ائمه(ع) در استان و بخصوص اردبیل شکل گرفته به اسم حمایت از یتیمان اما در کنار آن، آدم های همان موسسه شرکت های گردشگری و زیارتی راه انداخته اند و با پول مردم دارند تجارت، بساز بفروشی و سایر فعایت های انتفاعی برای خود و اقربای خود میکنند و شدیدا از نظام، رهبری و نماینده ولی فقیه مایه میگذارند. فردی از این قماش داریم که بازنشسته یکی از سازمان های ...است که به واسطه همین موسسه خیریه زمین های زیادی را صاحب شده و پول کلانی را به جیب زده و میلیاردر شده و 12 واحد هم در بهترین منطقه شهر اردبیل خونه ساخته است. با یک بررسی ساده میتوانید به این مطلب برسید اگر بخواهید!@
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
تابناک محترم آیا میدانید عدم انتشار نظرات مردم به بهانه های واهی ظلم به نظام و شهدا و جانبازان نیست؟ چرا برای صحبت های برخی از مدیران نظرات مردم را منتشر نمیکنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
صندوق خیریه ای هم برای زنده هایی که دیگر هیچ قدرت خریدی ندارنددرست کنید....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار