تابناک‌اردبیل بررسی می کند
این پرسش مطرح است که دلیل مقاومت اولیه استاندار و متهم کردن معترضین به جوسازی و سپس عقب نشینی آشکار او در خصوص بدیهی ترین تخلف صورت گرفته در معامله بزرگ سال چیست؟
کد خبر: ۶۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 01 September 2018

به گزارش تابناک اردیبل،مزایده سئوال برانگیز و مبهم شرکت کشت و صنعت مغان در روز دوم مرداد ماه جاری با رقم ناچیز متری 2800 تومان! و تخفیف یکهراز میلیاردی نسبت به مزایده 2 سال پیش موجی از نگرانی و اعتراض مردم،کارشناسان و فعالان اجتماعی در شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی را در پی داشت و هم اکنون این اعتراضات ادامه دارد.

از جمله واکنش های تامل برانگیز به این معامله شبهه ناک، اظهارات اکبر بهنامجو استاندار اردبیل بود که او حدود 10 روز پس از انجام این مزایده به جای همسویی و همراهی با مردم، جانب خریدار را گرفت و منتقدین را به جوسازی درباره این واگذاری متهم کرد!؟

وی افزود:جوسازی درباره واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به صلاح نیست چرا که اظهار نظرهای غیرکارشناسی درباره این واگذاری موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

این در حالی است که استاندار اردبیل با گذشت کمتر از یکماه از این اظهارنظر در تغییر موضع 180 درجه ای گفت: تا زمان اثبات قطعی اهلیت، صلاحیت، توان مالی و فنی خریدار مجموعه کشت و صنعت مغان از واگذاری آن ممانعت خواهیم کرد!؟

اکنون افکار عمومی این پرسش را مطرح می کنند که دلیل مقاومت اولیه استاندار و متهم کردن معترضین به جوسازی و سپس عقب نشینی آشکار او در خصوص بدیهی ترین تخلف صورت گرفته در تاراج اموال ملی در کشت و صنعت مغان چیست؟ آیا جز این است که استاندار با درک این مهم که فریاد دلسوزان، سرانجام این معامله را در مسیر لغو و ابطال قرار داده و او با این تاکتیک در تلاش است خود را در افکار عمومی مدعی جلوه دهد!

اما با مرور اظهارات چندی پیش بهمن حسین زاده معاون استاندار اردبیل که مخالفت با واگذاری کشت و صنعت مغان را "سیاسی" خواند، این سئوال مطرح می شود که براستی آیا با تغییر موضع روز گذشته استاندار اردبیل و مخالفت آشکار با این واگذاری، بهنامجو هم جزو مصادیق مورد اشاره آقای حسین زاده است یا استثنائاً از مصادیق آن مصاحبه تخصیص می خورد!

به هر حال این زیبنده مسئولان عالی اجرایی استان نیست که در آشکارترین موضوعات که منافع ملی و بالاخص منافع یک منطقه در میان است(کشت و صنعت مغان)، این گونه رفتار سئوال برانگیز داشته و تغییر موضع 180 درجه ای کنند.

مردم استان اردبیل منتظرند تا استاندار اردبیل درباره هر دو موضع خود در قبال واگذاری کشت و صنعت مغان به طور شفاف با مردم صحبت کرده و بگوید که احیاناً به تازگی در راستای حقوق ملت چه ظلم و حق کشی در پشت پرده این معامله بزرگ متوجه شده که قبلاً از آن بی اطلاع بود و لذا مواضع خود را تغییر داده است.

ضمن این که افکار عمومی از استاندار اردبیل می خواهد که آقای بهنامجو از معاونش بخواهد در خصوص اظهارات چندی پیش خود به مردم توضیح شفاف داده و افکار عمومی را در جریان آخرین دیدگاههایشان که ممکن است به تبع سخنان دیروز استاندار دچار تغییر 180 درجه ای باشد، قرار دهد.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
حالا تغییر موضع داده که داده . قبلا نمی دونسته چه خبره همین امروز فهمیده ! شما اگه راست میگی به جای اینکه این سئوال کنی که چرا 180 درجه تغییر عقیده دادی ! بگی افرین . نه اینکه انتقادی بگی چرا تغییر عقیده دادی ؟ خوب داده که داده ؟ مگه پیغمبر یاامامه که بدونه چی درسته یا چی درست نیست . شاید اول اطلاعاتش ناقص بوده الان اطلاعاتش بیشتر شده متوجه شده . ولی سئوال اینه که با اینکه این حجم مخالفت هست و همه میگن واگذاریها به ضرر بوده و صنایع واگذار شده همه ورشکست و تعطیل شدند و حتی بیم اخلال هم در این موارد هست سئوال بشه چطور اینطور کارها انجام می شود این مافیا چقدر قدرت داره که متری 2400 تومن زمین میخره بخدا زمین کشاورزی هر جای ایران بخری اگه اب داشته باشه از این گرونتره ! تازه یک میلیارد هم تخفیف دادن ! اونم از قیمت اصلی به صورتی که 35 درصد تخفیف مگه داریم !!! اونم قسطی بده !!! یعنی از همون درامدش میتونه قسط را بده یعنی مفت در مفت !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار