با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال؛
بخش ERCP برای اولین بار در استان و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) اردبیل افتتاح و راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 04 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، مراسم افتتاح و بهره برداری از دستگاه ERCP در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره)اردبیل با حضور آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین افتتاح این بخش درمانی، ضمن تقدیر از مدیریت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارائه خدمات درمانی مطلوب به مراجعان، از مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به لحاظ کسب رتبه برتر در جشنواره مدیریت منابع و مصارف وزارت بهداشت تجلیل کرد.

آیت الله سیدحسن عاملی مسئله سلامت را حیاتی ترین مسئله جامعه برشمرد و افزود: تامین سلامت بزرگترین وظیفه‌ای است که بر گردن دولتمردان هست و در این باب، درمان و پیشگیری از اولویت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ضروری‌ترین وظیفه دولت تامین سلامت آحاد جامعه است بیان داشت: دولت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار برده است و با اجرای طرح تحول سلامت در کشور و در استان اردبیل شاهد گسترش خدمات درمانی روز افزون هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص تهدید سلامت جامعه از سوی برخی افراد سودجو تصریح کرد: عاملانی که باعث می شوند سلامتی مردم  به خطر بیافتد به هیچ عنوان قصور آنها قابل گذشت نیست.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در زمینه پزشکی و درمانی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتدار علمی و تحقیقاتی و پزشکی از نظر توانمندی جزو قدرت‌های برتر دنیا است و جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای قدرتمند پزشکی دارد.

عاملی اضافه کرد: استان اردبیل به لحاظ  همسایگی با کشور آذربایجان، پذیرای گردشگران سلامت است و در این خصوص شایسته است تجهیزات و امکانات زیادی برای استان مهیا شود تا ضمن بهره‌مندی مراجعان سایراستان های همجوار و هم استانی ها از برکات آنها در بخش توریسم درمانی گام های شایسته ای برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در آیین بهره برداری و افتتاح از دستگاه و بخش ERCP در بیمارستان امام خمینی اردبیل افزود: بکارگیری این دستگاه پیشرفته تشخیصی درمانی تحت نظارت مستقیم فوق تخصص گوارش گامی ارزشمند در جهت خودکفایی استان و کاهش آمار اعزام بیماران به سایر استان ها می باشد.

قدرت اخوان اکبری در توضیح کارکرد این دستگاه تاکید کرد که دستگاه ERCP برای اولین بار در استان راه اندازی می شود و با بهره برداری از آن برداشتن سنگ انتهای مجرای صفراوی، مشترک با روش اندوسکوپی و فلوروسکوپی بدون نیاز به عمل جراحی باز برای نخستین بار در استان میسر شد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این بخش در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل موضوع اعزام بیماران برای دریافت این خدمات به خارج از استان که زحمات و هزینه های زیادی را به بیماران تحمیل می کرد، خاتمه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار