با راه‌اندازی مرکز ملی حفاظت صورت گرفت
در راستای حفاظت از از شتر دوکوهانه و توجه به حفاظت از این جاندار ارزشمند، شتر دوکوهانه اردبیل به بیش از 150 نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 11 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در سال‌های اخیر در راستای حفاظت از از شتر دوکوهانه صورت گرفته است به گونه‌ای که با احداث و راه‌اندازی مرکز ملی حفاظت از این موجود ارزشمند توانستیم میزان جمعیت آن را به بیش از 150 نفرافزایش دهیم.

وی افزود : تلفیح مصنوعی تعداد 18 هزار و 593 راس گاوهای بومی و آمیخته استان با اسپرم گاو سیمینتال برای افزایش تولید شیر نیز از دیگر اقداماتی است که در طی سال‌های گذشته انجام شده و با موفقیت‌های ارزنده‌ای نیز همراه گردیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل نیز افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل در شمال غرب کشور محسوب می‌شود و در این راستا برنامه‌های حمایتی خاصی در نظر گرفته شده است.

اژدری بیان کرد: تولید نسل چهارم ملکه زنبور عسل در ایستگاه اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل با موفقیت به پایان رسیده و طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه با مشارکت مراکز تحقیقاتی استان و کارشناسان صاحب نظر دراین زمینه همچنان ادامه داد.  

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار