امام‌جمعه جعفرآباد مغان:
امام‌جمعه جعفرآباد مغان گفت: دست های پشت پرده و مافیای آموزشی، علم و دانش را قربانی پول و ثروت کرده اند.
کد خبر: ۶۵۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 14 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه جعفرآباد مغان در خطبه های نماز جمعه 23 شهریور ضمن تأکید بر ضرورت شناخت امام حسین(ع) جهت آشنایی با اهداف قیام و مکتب آن حضرت گفت: توصیه ها و سفارش های پیامبر اکرم(ص) به لزوم محبت و تبعیت از ائمه اطهار (ع) همه برای این بود که مردم بدانند اطاعت از آنان موجب سعادت دنیوی و اخروی و مخالف با آنان موجب شقاوت ابدی خواهد شد.

باقری با گرامیداشت 27 شهریور روز بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی گفت: شعر و ادبیات ایران از غنی ترین و عمیق ترین مفاهیم ادبی دنیاست که در طول قرن ها با زحمت شاعران و ادیبان گنجینه گرانبهای از معارف الهی، عرفانی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی را برای ما به یادگار گذاشته است که می توانیم با بهره مندی از آن دنیا را با فرهنگ والای ایرانی و اسلامی آشنا کنیم.

وی به حوادث اخیر کشور عراق و آتش زدن کنسولگری ایران در شهر بصره اشاره کرد و گفت سناریوی تکراری آمریکا یعنی ایجاد نارضایتی و آشوب این بار در عراق در حال اجراست و سعی دارند با این نقشه مشابه روابط دو کشور را تیره کنند ولی به کوری چشم دشمنان محبت امام حسین(ع) یکبار دیگر تمام شیعیان را در زیارت اربعین جمع خواهد کرد و دشمن سیلی سختی از عزاداران امام حسین(ع) خواهد خورد.

امام جمعه جعفرآباد به اقدامات اخیر سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر کردهای تروریست اشاره کرد و گفت: سپاه همیشه به عنوان بازوی قدرتمند انقلاب دشمنان و بدخواهان را بر سر جای خود نشانده است و این بار نیز تروریست های کرد را که چندین بار با حمله به نوار مرزی کشورمان تعدادی از هموطنان شیعه و سنی ما را به شهادت رسانده بودند به سزای عمل ننگین خود رساند تا دنیا بار دیگر قدرت ایران اسلامی را باور کند.

باقری با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه ها و ادامه نگرانی های دانش آموزان برای مشخص شدن وضعیت کنکور سال 1398 گفت: بار دیگر جهت دفاع از حق دانش آموزان محروم می خواهم که هر چه زودتر جلسه شورای سنجش برگزار و اعضای محترم آن به تأثیر مثبت معدل در کنکور رأی بدهند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه وضعیت آموزشی کشور به گونه ای شده است که مثل خیلی از بخش های دیگر به بازاری برای سودجویان و منفعت طلبان تبدیل شده است. دست های پشت پرده و مافیای آموزشی، علم و دانش را قربانی پول و ثروت کرده اند. حجم عظیم مؤسسات، مدارس، دانشگاه ها و انتشارات آموزشی که به جای تشویق دانش آموز و دانشجو به مطالعه و تحقیق فقط و فقط به فکر منافع مادی خودشان هستند و نتیجه آن صدها هزار فارغ التحصیل کم سواد و یا بی سواد است.

امام جمعه جعفرآباد با انتقاد از اینکه ارتباط صنعت و علم بسیار کمرنگ شده است گفت: در سالهای نه چندان دور دانشجویان به اینکه در دانشگاه های بزرگ کشور تحصیل می کنند و خروجی آن نخبگان و بزرگان علمی و کاربلد بود افتخار می کردند ولی امروز همه چیز فقط تئوری شده و بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و صنعتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار