در این مطلب می‌خواهیم شهر کوچک مونووی در ایالات نبراسکا را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 14 September 2018

تابناک اردبیل: مونووی احتمالا کوچکترین شهر آمریکاست، اما این جالب‌ترین نکته‌اش نیست! این شهر که در آن کلیسا، مدرسه و ساختمان‌های متروکه قابل رویت هستند، فقط و فقط یک نفر جمعیت دارد!

البته مونووی همیشه در این وضع قرار نداشته است. در اوایل قرن بیستم و زمانی که خط راه‌آهن در این منطقه احداث شد، مونووی شهری بسیار توسعه‌یافته بود.

مونووی اداره پست مخصوص به خود را داشت و تسهیلات فراوانی را برای کسانی که به این شهر مهاجرت می‌کردند، فراهم می‌ساخت.

اما کم‌کم تعداد مسافران این خط راه‌آهن بسیار کم شد و در اثر آتش‌سوزی‌های پی‌درپی مزارع، امکانات بسیاری از دست رفت. افراد جوان‌تر برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی بهتر از این شهر مهاجرت کردند، تا جایی که سال ۱۹۸۰ مونوی تنها ۱۸ نفر جمعیت داشت.

در سرشماری سال ۱۹۹۰، این آمار به ۸ نفر رسید و سال ۲۰۰۰ تنها افراد ساکن این شهر، رودی ایلرز و همسرش السی بودند که سال ۱۹۷۱ رستوران محلی این شهر را خریداری کرده بودند. سال ۲۰۰۴، رودی ایلرز در اثر سرطان جان خودش را از دست داد و از آن تاریخ به بعد، السی به نخستین و آخرین ساکن شهر مونووی تبدیل شد.

السی هم‌اکنون برای رانندگان کامیون و کشاورزان اطراف مونووی غذا سرو کرده و از این طریق امرار معاش می‌کند. او به شکل مرتب مالیات خود را پرداخت می‌کند و با استفاده از بودجه اندکی که در اختیارش است، نگهداری از کتابخانه شهر را هم برعهده دارد. السی امروز و در ۷۷ سالگی از این شهر به‌عنوان خانه‌اش یاد کرده و قصد ترک آن را ندارد.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار