رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل:
رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل گفت: با وجود بهره‌مندی از منابع مالی عدم برخورداری از کلینیک تخصصی بیماران سرطانی در اردبیل از دغدغه‌های مهمی بوده که نیازمند قول مساعد متخصصان پزشکی برای همیاری بیشتر و ویزیت و درمان رایگان بیماران است.
کد خبر: ۶۵۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 16 September 2018

 پزشکان آرزوی کودکان سرطانی اردبیل را برآورده کنند

 جواد قرآن‌نویس اظهار کرد: توسط بنیاد حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر استان اردبیل پرداخت کلیه هزینه‌های بیمارستانی کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش بنیاد به ویژه در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان بوعلی و در صورت نیاز سایر بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: همه ساله با حمایت‌ خیرین و نیکوکاران در اواخر شهریور و همزمان با آغاز سال تحصیلی نوشت‌افزار دانش‌آموزان تحت پوشش بنیاد تأمین شده و در اوایل زمستان نیز پوشاک گرم تهیه و طی مراسمی اهدا می‌گردد.

 

* نحوه رفتار صحیح با بیماران سرطانی تبیین شود

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مشاوره درصورت اعلام آمادگی خانواده‌ها برنامه‌های لازم در این خصوص توسط کارشناسان مشاور و روانشناسان بالینی کودک به جامعه هدف و والدین آنان انجام می‌پذیرد.

قرآن‌نویس یادآور شد: هزینه‌های درمانی جانبی نیز شامل فیزیوتراپی، تهیه پروتز، کاردرمانی، شنوایی سنجی؛ گفتار درمانی؛ مشکلات پوستی و … پس از ارائه دستور پزشک و مدارک مربوطه پرداخت می‌گردد.

وی به تشریح دیگر فعالیت‌های انجام پذیرفته توسط بنیاد حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر اردبیل پرداخت و گفت: کودکان سرطانی دارای مشکلات بینایی نیز به متخصص چشم‌پزشک معرفی شده و کارهای دندانپزشکی نیز با تأیید پزشک معالج انجام پذیرفته و علاوه بر آن هزینه سفرهای درمانی با هواپیما نیز به بیماران و همراهان پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل توضیح داد: در صورت عدم وجود موارد درمانی در اردبیل، کودکان مبتلا به سرطان با دستور و تجویز پزشک معالج به مؤسسه محک تهران و سایر مراکز درمانی کشور جهت خرید دارو و انجام عملیات درمانی، رادیوتراپی و … معرفی شده و هزینه‌های درمانی آنان نیز پرداخت می‌گردد.

* برگزاری مستمر برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان سرطانی

قرآن نویس یادآور شد: انجام خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری شامل کلاس‌های تقویتی درس خصوصی، انفرادی و یا گروهی آموزشی موسیقی، قصه‌گویی، بازی درمانی، موسیقی درمانی و قصه درمانی توسط کارشناسان مجرب انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برپایی انواع کلاس‌های آموزشی برای مادران کودکان مبتلا به سرطان در بنیاد، توضیح داد: همه ساله توسط خیرین و بانوان داوطلب برپایی مراسم ویژه شب یلدا، جشن «روز جهانی سرطان کودک» و چهارشنبه‌سوری در بیمارستان و مؤسسه انجام می‌پذیرد.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل از راه‌اندازی کلینیک پزشکی و دندانپزشکی با مساعدت خیرین و دندانپزشکان داوطلب خبر داد و افزود: در سال ۸۲ بنیاد حمایت از کودکان مستمند و بی‌سرپرست استان اردبیل با توجه به ضرورت‌هایی که احساس می‌شد، تشکیل گردیده و فعالیت‌های این مجموعه با سرعت و قدرت لازم در حال انجام است.

قرآن‌نویس ادامه داد: تعداد کل کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش بنیاد شمیم مهر اردبیل ۲۵۸ نفر بوده و هزینه‌های درمانی پرداخت شده برای این تعداد از کودکان از سال ۸۵ تا کنون در حدود ۱۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال بوده است.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل هزینه‌های درمانی سال گذشته را افزون بر ۲ میلیارد ریال دانست و گفت: نزدیک به ۷۰ کودک تحت پوشش این مرکز بهبود یافته و یا در حال گذراندن دوره کنترلی و درمانی هستند.

وی به تعداد ۱۵۵ مورد پرونده بیماران متفرقه غیرسرطانی در این مرکز اشاره کرد و افزود: نیازمند مشارکت ویژه خیران در امر حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بیماران سرطانی هستیم و امیدواریم حمایت‌های مثال زدنی مردم که از روحیه بالای مهر و ایثار آنان نشأت می‌گیرد، همچنان ادامه داشته و فرزندان خود را در این قبیل مؤسسات خیریه فراموش نکنند.

* احداث ۱۴۷۳ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل یادآور شد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ۳۷۱ پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک هزار و ۴۷۳ کلاس توسط خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در سطح استان احداث گردیده و ۳۰ پروژه نیز در قالب ۱۳۹ کلاس درس در دست اجرا است.

قرآن‌نویس یادآور شد: ۲۰ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و ۳ جشنواره بانوان نیز در سطح استان اردبیل برگزار شده و تعداد کل پروژه‌های تحویل شده در شهرستان اردبیل ۱۰۳ مدرسه با ۴۶۹ کلاس درس می باشد.

وی تعداد پروژه‌های مدرسه‌سازی تحویل شده در گرمی را ۵۶ مورد، مشگین‌شهر ۵۱ مورد، نمین ۴۱ مدرسه، سرعین ۲۲، نیر ۱۵، بیله‌‌سوار ۱۰، خلخال ۲۴ و کوثر را ۲۲ مورد عنوان کرد و افزود: در مجموع شهرستان‌ها و نواحی استان اردبیل، ۳۷۱ مدرسه احداث و به بهره‌برداری رسیده و یک هزار و ۴۷۳ کلاس درس نیز آماده تحویل است.

* برگزاری جشنواره تجلیل و تکریم خیرین اردبیلی

قرآن‌نویس به تشریح فعالیت‌های فرهنگی انجام یافته در مجمع خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: نامگذاری یک خیابان و میدان در شهرستان اردبیل به نام خیرین مدرسه‌ساز، نامگذاری میدانی به نام زنده‌یاد حسنعلی علیپور و نصب تندیس ایشان در ورودی اداره‌کل آموزش و پرورش، تهیه نشان خیری با تصویر چهره زنده‌یاد حسنعلی علیپور برای تقدیر از خیران، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان این حوزه، اجرای طرح کتیبه سنگی با تصویر و سخنان خیرین مدرسه‌ساز، پیاده‌سازی طرح زیباسازی مدارس و چاپ کتاب چهره‌های ماندگار در کنار تشکیل بانک اطلاعات خیرین مدرسه‌ساز از جمله فعالیت‌های انجام یافته درا نی حوزه است.

* عدم بهره‌مندی از کلینیک تخصصی بیماران سرطانی در اردبیل

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل گفت: با وجود بهره‌مندی از منابع مالی و زیرساخت‌های لازم، عدم برخورداری از کلینیک تخصصی بیماران سرطانی در اردبیل از دغدغه‌های مهم درمانی بوده و نیازمند قول مساعد متخصصان پزشکی برای همیاری بیشتر و ویزیت و درمان رایگان بیماران است تا اقدامات لازم هر چه سریع‌تر برای افتتاح چنین مرکزی انجام پذیرد.

وی یادآور شد: توجه به برگزاری پرشور جشنواره‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله سیاست‌های مهم بنیاد حمایت از کودکان سرطانی و کودکان بی‌سرپرست بوده و درنظر داریم در طول سال با همکاری مجموعه‌های مرتبط برنامه‌های ویژه‌ای را برای این گروه از جامعه درنظر بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار