3 هزار قاچاقچی دستگیر شدند
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 1.5 تن انواع موادمخدر در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۶۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 17 September 2018
به گزارش تابناک اردبیل، خیرخواه  اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 54 کیلوگرم هروئین، 796 کیلوگرم تریاک، 103 کیلوگرم حشیش و 8 کیلوگرم شیشه از سوادگران مرگ در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.

وی مجموع کشفیات سال گذشته را 489 کیلوگرم اعلام و خاطرنشان کرد: امسال تنها در نیمه اول سالجاری بیش از یک و نیم تن موادمخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده که 125 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل در گفتگو با ایسنا به آمار دستگیری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه امسال 96 نفر قاچاقچی، 92 نفر حامل موادمخدر، 701 نفر خرده‌فروش و بیش از یک هزار و 583 نفر معتاد دستگیر شدند که در مجموع میزان دستگیری‌ها در استان در این زمینه 3 هزار و 677 نفر بوده که 69 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

خیرخواه از متلاشی شدن 22 باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان خبر داد و افزود: در نیمه اول امسال 263 دستگاه خودرو از قاچاقچیان به دست آمده و 9 قبضه اسلحه نیز از فعالان این عرصه کشف شده است که نشان می‌دهد قاچاقچیان بیشتر مسلحانه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنان تریاک پرمصرف‌ترین مواد در استان در قیاس با هروئین و شیشه است، تصریح کرد: مسیر واردات هروئین اغلب از آذربایجان شرقی، غربی، محور اهر به مشگین‌شهر و سراب، نیر و اردبیل بوده و موادمخدر شیشه بیشتر از مسیر آستارا و اسالم وارد استان شده‌ است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اردبیل به شیوه‌ها و شگرد ورود موادمخدر به استان به شکل خانوادگی و در پوشش مسافرت‌ها اشاره و بیان کرد: وضعیت تهیه مواد مخدر و افزایش قیمت آن سبب شده تا اغلب مصرف کنندگان برای تهیه مواد با مشکل مالی روبرو شوند و به همین خاطر آمار سرقت خرد در این استان به شدت افزایش یافته و با یک فراوانی قابل توجهی روبرو شده است.

خیرخواه ادامه داد: براساس آخرین اطلاعاتی که به دست آوردیم هر کیلو تریاک به قیمت 2 میلیون و 800 هزار تومان، حشیش 2 میلیون تومان، هروئین 20 میلیون تومان و شیشه به 85 میلیون تومان رسیده است که با افزایش قیمت انواع موادمخدر به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان مواد با مشکلاتی جدی روبرو باشند.

وی به افزایش تولید موادمخدر در افغانستان تا 9 هزار تن اشاره کرد و گفت: تنها 10 تا 20 درصد مواد مخدر وارد شده به استان ترانزیت می‌شود و ما با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهیم سعی در شناسایی و کشف باندهای تهیه و توزیع موادمخدر داریم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار