برای چهارمین سال متوالی؛
برای چهارمین سال متوالی و در یک طرح مشترک بین شهرداری اردبیل و انجمن دیدبان طبیعت پاکبان محرم با مشارکت و همراهی 400 نفر در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 20 September 2018
به گزارش تابناک اردبیل، در این مراسم که با مشارکت اقشار مختلف مردم از صنوف مختلف برگزار شد، شهردار اردبیل با تسلیت ایام حزن و اندوه حسینی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان عاشق امام حسین(ع) در یک حرکت بی‌نظیر به خادمی عزاداران حسینی افتخار کرده و در قالب طرح پاکبانان محرم سعی می‌کنند تا به آراستگی و زیبایی شهر همتی راستین داشته باشند.

حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: شهرداری از 20 روز قبل از ماه محرم در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف سعی کرده تا فضای شهری را آماده حضور عزاداران و عاشقان سیدالشهدا(ع) کند تا برنامه‌های این ایام با شکوه و عظمت خاص برگزار شود.

وی با قدردانی از تلاش و همکاری خوب مجموعه شهرداری در بخش‌های مختلف اعم از حمل و نقل، آتش نشانی، خدمات شهرداری و مدیران پرتلاش مناطق مختلف شهرداری در برگزاری برنامه‌های متنوع مناسبتی در این ایام گفت: با توجه به اینکه رویکرد فرهنگی شهرداری متقدم بر برنامه‌های خدماتی و عمرانی است ما خوشحال هستیم که در قالب این برنامه‌ها همراه با عزاداران حسینی سعی می‌کنیم تا فرهنگ ناب عزاداری را درر پایتخت حسینیت به رخ بکشیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: به مناسبت این ایام ما در کنار برافراشتن پرچم‌های سیاه در مناطق مختلف شهر و نصب المان‌های متنوع به مناسبت ایام محرم سعی کردیم تا پایتخت حسینیت را که این روزها میزبان گردشگران و مسافران بی‌شمار است آماده و مهیای بهره‌گیری از فضایل این ایام کنیم.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در چهار سال اخیر ما با اجرای طرح پاکبانان محرم که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شده سعی کردیم تا گروه‌های مختلف جامعه را در اجرای این طرح به مشارکت دعوت کنیم که از سنین نوجوانی و جوانی و در قالب مشاغل مختلف افراد با رغبت و علاقمندی در این طرح شرکت کرده و سعی در خدمتگزاری به عزاداران حسینی دارند.

وی افزود: ما سال اول با 100 نفر این برنامه را با هدف پاکسازی مسیر حرکت عزاداران و دسته‌جات عزاداری شروع کردیم و امروز با توفیق الهی و کمک امام حسین(ع) موفق شدیم بیش از 400 نفر را در قالب این طرح جذب کنیم.

شهردار اردبیل اظهار کرد: در این چهار سال کار را با رویکرد فرهنگی به نحوی پیش بردیم تا خود مردم با کمترین غفلت و بی‌توجهی نسبت به جمع‌آوری زباله و پسماند اقدام کرده و این مجموعه را در ارائه خدمات مطلوب‌تر کمک و همراهی کنند.

سرپرست انجمن دیدبان طبیعت اردبیل نیز در جریان برگزاری این طرح گفت: طرح پاکبان محله با مشارکت 100 نفر در چهار سال گذشته آغاز شده و امروز در یک موفقیت فرهنگی و اجتماعی توانستیم تا 400 نفر را به این کاروان  اضافه کنیم.

صادق پناهی خاطرنشان کرد: در کنار این طرح ما در قالب برنامه مهر حسینی در تقارن ایام عزاداری حسینی با بازگشایی مدارس تلاش می‌کنیم تا کمک هموطنان را در کنار نذوراتشان برای دانش‌آموزان‌ بی‌بضاعت و مدارس کم برخوردار جمع‌آوری کنیم که نتایج این طرح را در روزهای آینده در گام نخست اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی معجزه می‌کند و باید آرام آرام در قالب این برنامه‌ها به آزادسازی زندانیان، تسهیل امر ازدواج جوانان و ... کمک کنیم، افزود: امیواریم از سال آینده با کمک شهرداری بتوانیم در قالب طرح تفکیک زباله از مبدا هدفگذاری‌های خوبی را انجام دهیم.

پناهی ادامه داد: ما با فرهنگسازی می‌توانیم به سمت صرفه‌جوئی در مصرف آب، توسعه فضای سبز، بهینه مصرف انرژی، استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و ... اقدام کرده و در این طرح نیز به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

در جریان اجرای طرح پاکبان محرم برخی از مسئولان و مدیران به ویژه معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از روند اجرای این طرح بازدید کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل همچنین با حضور در غرفه ثبت نام برای اهدای عضو نسبت به تکمیل فرم برای اهدای عضو خود اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار