کشتارگاه صنعتی اردبیل زیر ذره بین دادستان
این پرونده در حوزه دادستانی اردبیل تشکیل و از طریق اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان در حال بررسی و پیگیری است.
کد خبر: ۶۵۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 23 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: چند صباحی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و مفاسد اقتصادی در استان اردبیل نمی گذرد که با پیگیری های مدعی العموم یک فساد مالی بزرگ و بودار در اردبیل شناسایی و مورد تعقیب قضایی قرار گرفته است.

ناصر عتباتی، دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به ورود مدعی العموم به عدم پرداخت وجوه بیت المال در واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل اظهار کرد: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل یکی کشتارگاه های مدرن و از ظرفیت‌های فوق العاده این استان در زمینه کشتار صنعتی دام و تهیه مواد پروتئینی همچون سوسیس و کالباس فعالیت می‌کرد که در سال ۸۵ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: با اعلام بانک ملی و علیرغم گذشت مدت زمان طولانی، متاسفانه خریداران این مجتمع از زمان واگذاری تاکنون، وجهی که باید بابت واگذاری پرداخت می‌کردند را پرداخت ننموده و آنجا را به تصرف خود درآورده‌اند.

عتباتی در این باره به "میزان" گفت: این مجتمع که در سال ۸۵ به رقمی کمتر از ۴ میلیارد تومان واگذار شده بود و خریداران تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکردند، در حال حاضر ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پیدا کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با ابراز تاسف از اینکه یکی از خریداران و سهامداران عمده این شرکت در حال حاضر یکی از مسئولان موثر و تصمیم گیر در روند خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات اولیه بانک جهت اخذ این پول‌ها و استیفای حقوق بیت‌المال به نتیجه نرسید، با اعلام و گزارش بانک ملی و ورود دادستانی، پرونده قضایی تشکیل و تعقیب کیفری و احضار متهمان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده در حال حاضر در حوزه دادستانی مرکز استان ثبت شده و از طریق اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان در حال بررسی و پیگیری است.

 اکبر اعلمی نماینده تبریز در ادوار 6 و 7 مجلس شورای اسلامی که افشاگری ها و گزارش های مستند او از واگذاری رمزآلود شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همه معادلات پشت پرده را بر هم زده و خواب معامله گران را آشفته کرده است، به گفته خودش سخنان دادستان اردبیل را دستمایه گزارش جدید خود قرار داده و ابعاد تازه ای از واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل را برملا کرد. 

وی در گزارش خود نوشته است: مجتمع صنعتی گوشت اردبيل یک شرکت سهامی خاص در 1367 تاسیس شده است؛ این مجتمع از مجهزترین مجموعه های فرآوری صنعتی گوشت بهداشتی در کشور با ظرفیت کشتار روزانه ۴۰۰۰ راس دام و ۲۵۰ راس دام سنگین در زمینی به «مساحت ۵۰ هکتار» و با زیربنائی در حدود «۴۵۰۰۰ متر مربع» در ۱۴ کیلومتری اردبیل احداث شده و آدرس دفتر مرکزی آن نیز در تهران، سعادت آباد، میدان سرو ابتدای سرو غربی، جنب بانک تجارت ، ساختمان تجارت پلاک ۷۶ ، طبقه ۷ ، واحد ۳۰ واقع شده است.

تا قبل از واگذاری «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» به بخش خصوصی، طبق آخرین تغییرات صورت گرفته؛ تعداد ۲۲۳۹۹۹۸ سهم، معادل «۹۱/۴ درصد» از کل سهام شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل متعلق به «شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» و ۸.۵ درصد آن نیز مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری #مغان» بوده است؛

در مهرماه سال ۸۴، شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار به وکالت از طرف شرکت های «سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» اعلام کرد که این شرکت را با قیمت پایه نقدی سهام به مبلغ ۲۲.۳۹۹.۹۸۰.۰۰۰ ریال(هر سهم ۱۰.۰۰۰ ریال) در ازای دریافت حداقل ۳۰ درصد از کل مبلغ مورد معامله به صورت نقد همزمان با انجام معامله و ۷۰درصد باقیمانده در ۱۲ قسط مساوی با فواصل سه ماهه با سود تضمین شده سالانه ۱۶ درصد که به موجب ۱۲ فقره چک بانضمام ضمانتنامه بدون قید و شرط بانکی معادل کل مبلغ اقساطی بعلاوه سود متعلقه واگذار می کند. به این ترتیب خریدار باید حداکثر ظرف ۳ سال کل وجه مورد معامله را تسویه میکرد.

مستفاد از بند ۸-۳ صفحه ۱۲ گزارش حسابرسی "بهمند" منتهی به سال ۸۹ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس؛ در اوایل اسفند سال ۱۳۸۴(حدود ۴ ماه پس از انتشار آگهی فوق)، به جز ۸.۵ درصد مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان»، بقیه سهام«مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» به شرکت «ف.س» واگذار شده است.

به موجب گزارش فوق دستکم تعداد ۹۲۲۳۵۳ سهم از سهام شرکت «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» در اوایل اسفند سال ۱۳۸۴ بصورت اقساطی به شرکت «ف.س» واگذار شده است. نکته جالب و درخور تامل اینجاست که شرکت «ف.س» در سال 85 (حدود ۴۰الی۳۰ روز پس از واگذاری مجتمع موصوف) تاسیس شده است!؟

سهامداران شرکت مزبور در سال 90 سرمایه شرکت را از ۲۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال به مبلغ ۳۵۲۵۶۹۴۷۰۰۰۰ ریال منقسم به ۳۵۲۵۶۹۴۷ سهم ده هزار ریالی بانام از محل تجدید ارزیابی دارائی های شرکت افزایش می دهند و به نظر می رسد که شرکت سهامی خاص«ب.ک» نیز پس از این تاریخ جزء سهامداران اصلی «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» شده است.

اعلمی در گزارش خود، مشخصات شرکت ها و هویت خریداران و هیات مدیره را به طور دقیق منتشر کرده که چشم انداز اردبیل بنا بر ملاحظات قانونی، اسامی را در گزارش حاضر به طور اختصاری بیان می کند.

او در باره شركت «ف.س» می گوید: این شرکت که یک شرکت سهامی خاص می باشد، با سرمایه اولیه ۱۰میلیارد ریال منقسم به ۱۰۰۰۰۰۰ سهم با نام که مبلغ ۳۵۰۰ میلیون ریال آن توسط موسسین پرداخت شده در سال 85 حدود یک ماه پس از واگذاری به ثبت می رسد.

موسسین و سهامداران این شرکت عبارتند از آقایان «م.م » رئیس هیات مدیره، «ع. پ» عضو هیات مدیره و مدیرعامل، «س. ر» نایب رئیس هیات مدیره، شرکت سهامی خاص « ب» و «م.م»؛ عضو هیات مدیره که مرکز اصلی و محل اقامت قانونی آن در سعادت آباد تهران ... واقع است.

در این واگذاری، در سال 85 «ا. پ» به عنوان رئیس هیات مدیره، «ک. ف» به نمایندگی از شرکت« ب» به عنوان مدیر عامل، «ق.ر» نایب رئیس و شرکت «ف.س» و «ط. م» به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، مدیریت مجتمع صنعتی گوشت اردبيل را عهده دار می شوند.

چنانکه ملاحظه می شود یکی از سهامداران اصلی این شرکت؛ آقای «ع.پ» معروف به «م.‌پ» نماینده تبریز در ادوار مجلس شورای اسلامی است که پس از برکناری از سمت دولتی، شرکت «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» به او و واگذار می شود!

بدین منظور وی پس از برکناری از سمت دولتی، باتفاق آقای «ط.م» و آقای «م. م» و «س. ر»؛ شركت «ف.س» را که یک شرکت سهامی خاص می باشد، با سرمایه اولیه ۱۰میلیارد ریال در سال 85 به ثبت می رسانند و همانطور که اشاره شد طبق گزارش کارشناسان در اوایل اسفند سال ۱۳۸۴ قبل از اینکه شرکت مزبور به ثبت رسیده باشد با عنوان همین شرکت، شرکت «مجتمع گوشت اردبیل» را خریداری می کنند!

شرکت«ب»: این شرکت در سال 68 تاسیس و محل اقامت قانونی آن نیز دقیقاً همان محل اقامت شرکت «ف.س» است و آقای «ط.م» رئیس هیات مدیره و یکی از سه سهامدار اصلی آن می باشد.

هویت شرکت «ب.ک»(با مسئولیت محدود): این شرکت در سال 86 در منطقه آزاد ... تاسیس شده و آقای «ط.م» از سهامدار اصلی آن است و شعبه تهران آن هم در همان محل اقامت شركت «ف.س» قرار دارد و مدیرعامل آن «ح.ا» است.

آنچه مسلم است شرکت«ب.ک» از سال 93 تاکنون عضو هیات مدیره مجتمع گوشت بوده و «ی.ع» و «ص.پ» به نمایندگی از شرکت «ب.ک»، ترکیب هیئت مدیره و مدیریت شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل را برعهده دارند.

ریاست هیات مدیره، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت «ف.س» و شرکت «م.گ» تا اواسط سال ۹۲ بصورت چرخشی میان «ع. پوری» و «ط.م» و برادران و نزدیکان این دو مانند «ص.پ»،«م.م»،«ی.ع»،«ح.ک»،« ر.گ» و« ا.ق» ادامه داشت تا این که لاجرم ... از ریاست هیات مدیره شرکت های «ف.س» و «مجتمع گوشت اردبیل» استعفا داده و جای خود را به «ط.م» داد.

گرچه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اعلام کرده است که؛ خریداران مجتمع صنعتی گوشت اردبیل «تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکرده اند» لیکن به موجب بند ۸ ص ۱۲ و یادداشت ۴-۸ آن در ص ۱۵-۱۴ گزارش حسابرسی شرکت کشت و صنعت پارس در سال ۸۸، بند ۸ ص ۱۱ و یادداشت ۳-۸ آن در ص ۱۳-۱۲ گزارش حسابرسی شرکت کشت و صنعت پارس در سال ۸۹ و بند ۸ ص ۱۱ و یادداشت ۲-۸ آن در ص ۱۲ گزارش حسابرسی شرکت کشت و صنعت پارس در سال ۹۰ و گزارش كارشناسي شماره ۶۲۰ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۵ كارشناس رسمي دادگستري و بندهای "۴-۶-۶" ، "۶-۵-۶" و "۱۰-۷" ص ۱۹، ۲۰ و ۳۲ صورت های مالی منتهی به ۹۰/۱۲/۲۹ «شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی سرمایه گذاری بانک ملی ایران»، «بين الملل ساختمان و صنعت ملی»، شرکت «ف.س» و شرکت« ن» با امضای مبايعه نامه ای موافقت خود را با نحوه تهاتر و تسويه بخشی از ثمن مبايعه نامـه اعـلام کرده اند که براساس آن شرکت «ف. س»، واحدهای مسکونی تکمیل شده و در جریان ساخت خود واقع در تبریز و تهران را به شرکت «س.ملی» تحویل دهد‌.

در خاتمه تاکید می کنم که این مورد یکی از کوچکترین و ساده ترین شیوه های قارون شدن و تبدیل یک سرمایه گذاری کوچک به یکصد میلیارد تومان(به گفته دادستان اردبیل) در کوتاهترین مدت است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
طرفداران مجتمع گوشت اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
کاش همان افرادی که با این شایعه پردازی ها جلوی پیشرفت و ترقی مجتمع را دارن میگیرن به این موضوع هم اشاره میکردن که طی 12 سال اخیر چندین بار سهامداران م م و م پ و .... از سرمایه شخصی خود حقوق و عیدی پرسنل مجتمع گوشت اردبیل را تامین کردند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
آقایان نیروی ...، آقایان ...، با پدر و پسر کلاهبردار، دنیادیده(ق) و پسرش م. که دهها نفر در اردبیل و اطراف را خانه خراب کرده و کلاهبرداری کرده اند را چرا دستگیر و محاکمه نمیکنید؟!
دولتعلی شیخی ینگجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سلامعلیکم . ضمن تشکر اززحمات دلسوزانه وقانونی جناب دادستان که مشتاقانه در احیای حق وعدالت هستند ایکاش در دادگاههای حقوقی نمین و شعبه 5 اردبیل هم از حقوق تضییع شده من "دولتعلی شیخی ینگجه" هم دفاع کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار