مدیرکل صمت استان مطرح کرد؛
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: همه دست‌اندرکاران امر توزیع لاستیک سبک و سنگین در استان تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا نیازهای استان تامین شود.
کد خبر: ۶۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 01 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی امروز در جلسه پایش تنظیم بازار استان اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران امر توزیع لاستیک سبک و سنگین در استان تمام تلاش و توان خود را به‌کار گرفته‌اند تا نیازهای استان از طریق تولیدات داخلی و واردات تامین شود.

وی افزود: استان اردبیل در 6ماهه اول سال 1397 بیشترین میزان جذب و فروش انواع لاستیک را داشته است و در این راستا تمام تلاش برای کاهش اثرات شایعه کمبود لاستیک در استان اردبیل بکار گرفته شده است.

عاملی، تصریح کرد: جهت ساماندهی و توزیع لاستیک برا ی کامیوندارانی که فاقد کارت هوشمند می باشند نیز اقداماتی انجام شده است تا به‌صورت متمرکز مشکلات این گروه از افراد از جمله کامیون‌هایی که در شرکت‌های خصوصی، پیمانکاری و معادن فعالیت دارند رفع شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل بیشترین میزان کامیون‌های باربری در سطح کشور را دارا می باشد، ادامه داد: با همت مسئولان و کامیونداران نسبت به حمل کالاهای مورد نیاز مردم از هر نوعی قدم‌های اساسی برداشته شده و جو حاکم در بین مردم در خصوص کمبود برخی کالاها به همت همکاران محترم و مسوولان مربوطه و مردم شریف استان برطرف شده و به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به  مساله گرانی و گران‌فروشی، بیان کرد: گرانی یک مساله و موضوع کشوری می‌باشد و با گرانفروشی فرق می کند و در این راستا تمامی همکاران ما به‌صورت مستمر موضوع گرانفروشی را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف ضمن تشکیل پرونده جهت رسیدگی قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال می نمایند.

به نوشته فارس، عاملی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد جو روانی مناسب و جلب اعتماد و اطمینان در بین مردم تلاش و همت مضاعف مسوولان را می طلبد، گفت: جو روانی ایجاد شده در بین مردم در خصوص اینکه کمبود روز به روز بیشتر خواهد شد را باید از بین ببریم و با برگشت جو روانی و آرامش و اعتماد مردم جلوی شایعه سازی در هر زمینه ای گرفته شده و نظارت‌های قوی و مستمر در خصوص توزیع کالاهای اساسی از جانب دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط به صورت شبانه روزی و جهاد‌گونه صورت گیرد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سالانه 720 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌گردد، اظهار داشت: 80درصد این محصول در داخل استان به مصرف مردم می‌رسد لذا حداقل در این زمینه ما نبایستی هیچگونه کمبودی داشته باشیم و اگر اعتماد و اطمینان مردم به حالت سابق بازگشته و جو روانی حاکم در بین مردم را از بین ببریم و نظارت کافی براین مساله صورت گیرد قطعا و یقیناً در محصول اصلی و استراتژیک استان هیچگونه مشکلی نباید داشته باشیم.

پایان پیام

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
80در صد 720 هزارتن میشود 576 هزار تن
یعنی
مصرف سالانه بیش از 480 کیلو سیب زمینی توسط هر نفر در سطح استان اگر جمعیت استان را 1/2 میلیون نفر در نطر بگیریم
یا بعبارتی دیگر
مصرف بیش از یک کیلو و سیصد گرم سیب زمینی در روز توسط هر نفر اردبیلی در استان اردبیل
به یقین ما اهالی اردبیل نه تنها رکورد دار سیب زمینی خوری در کشور بلکه صاحب مقام اول جهانی نیز هستیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار