بیوگرافی اسطوره فوتبال
اسطوره فوتبال جهان از سوی کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)،به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شد.
کد خبر: ۶۶۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 04 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌علی دایی اسطوره فوتبال جهان و ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران در نظرسنجی سایت ای اف سی، با کسب 59 درصد آرا به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شد.
هفته گذشته و در فاصله 100 روز تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا2019 که از روز 5 ژانویه در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم دارد با آرای کاربران خود بهترین تیم تاریخ این رقابت ها را انتخاب کند.
این سایت برای شروع کار، 9 مهاجم سرشناس تاریخ جام ملت های آسیا را که نام علی دایی نیز در میان آنها به چشم می خورد،انتخاب کرد و از کاربران خواست دو مهاجم برتر تاریخ این رقابت ها را برای حضور در ترکیب تیم منتخب، انتخاب کنند.
در فهرست 9 نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا بجز دایی، نام لی دونگ گوک از کره جنوبی،نوآهیرو تاکاهارا از ژاپن،یونس محمود از عراق،یاسر القحطانی از عربستان،علی مبخوت از امارات،جاسم الهویدی از کویت،تیم کیهیل از استرالیا و الکساندر گینریخ از ازبکستان حضور داشتند، اما رقابت اصلی بین دایی و یاسر القحطانی بود که در پایان ستاره فوتبال کشورمان گوی سبقت را از رقیب عربستانی خود ربود.
در این نظر سنجی که 1301412 نفر شرکت کرده بودند 767438 معادل 59 درصد شرکت کنندگان به علی دایی رای دادند.
پس از دایی، یاسر القحطانی با کسب 35 درصد آرا و یونس محمود از عراق با 4 درصد آرا در جای دوم و سوم ایستادند.

چکیده ای از بیوگرافی علی دایی

نام و نام خانوداگی: علی دایی

تاریخ تولد:  ۱ فروردین ۱۳۴۸

محل تولد:  اردبیل، ایران

قد:  ۱۹۳ سانتی‌متر

پست: مهاجم

سمت: سرمربی فوتبال

زندگی شخصی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و درمحله خیرال متولد شد. علی دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. علی دایی همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبانگیرش شود در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد. 

 

ازدواج علی دایی

علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۴ در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

 

 همسر علی دایی,زندگینامه علی دایی,علی دایی و همسرشهمسر علی دایی و دخترش

علی دایی اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می‌باشد. اولین فرزند علی دایی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

 

دختر علی دایی,بیوگرافی علی دایی,علی دایی و نورانورا دختر علی دایی

علی دایی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده‌است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان سازی نیز فعالیت دارد. در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می‌باشد.

 

آغاز زندگی ورزشی علی دایی 

 

(تیم های باشگاهی علی دایی) 

علی دایی، فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. دایی پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست و دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

 

پرسپولیس (۱۳۷۳-۱۳۷۴)

علی دایی در سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس پیوست. 

در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها پرسپولیس به مصاف استقلال رفت. در دیدار رفت و در حالی که بازی با تساوی ۲–۲ دنبال می‌شد، این مسابقه به جنجال کشیده شد و با آمدن تماشاگران به زمین مسابقه، بازی ناتمام به پایان رسید. پس از مدتی با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه ۰–۳ بازنده دیدار رفت اعلام شد. در بازی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت پرسپولیس در مجموع با نتیجه ۰–۳ در دوبازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد و از رسیدن به فینال رقابت‌های جام آزادگان بازماند. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها، پرسپولیس از بازی با کشاورز انصراف داد و دایی به همراه این تیم، به مقام چهارم جام آزادگان رسید.

 

علی دایی در دومین فصل حضور در پرسپولیس چهار گل در مسابقات لیگ برتر به ثمر رساند. عملکرد دایی در این فصل مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار نگرفت و در سال ۱۳۷۴ برای تیم ملی به میدان نرفت.

دایی در شهریور ۱۳۷۵ از پرسپولیس جدا شد و به السد قطر پیوست.

 

زندگینامه علی دایی,زندگی ورزشی علی دایی,دایی در پرسپولیسعکس علی دایی در پرسپولیس

السد قطر (۱۹۹۶-۹۷)

علی دایی در شهریور ۱۳۷۵ به السد قطر پیوست. دایی در فصل ۹۷–۱۹۹۶ به همراه این تیم به مقام پنجم لیگ قطر دست پیدا کرد.

 

آرمینیا بیله‌فلد (۱۹۹۷-۹۸)

علی دایی در سال ۱۹۹۷ به همراه کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست. دایی که پیراهن شماره ۹، آرمینیا بیله فلد را بر تن داشت در ۲۵ مسابقه برای این تیم در فصل ۹۸–۱۹۹۷ به میدان رفت و ۷ گل به ثمر رساند. آرمینیا بیله‌فلد در این فصل به مقام هجدهم در بوندسلیگا دست یافت و به لیگ دو بوندسلیگا سقوط کرد.

 

بایرن مونیخ (۱۹۹۸)

علی دایی در سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین بازیکن ایرانی به تیم بایرن مونیخ آلمان پیوست.

دایی تا پایان فصل، در مجموع ۶ گل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند.

 

بنا بر نوشته خبرگزاری آلمان دایی در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا نتوانست در بایرن‌مونیخ جایگاهی پیدا کند. وب سایت فیفا نیز از جا نیفتادن علی دایی در این تیم آلمانی در این فصل از رقابت‌ها یاد کرد.

 

زندگی ورزشی علی دایی,زندگی نامه علی دایی,دایی در بایرن مونیخعلی دایی در تیم بایرن مونیخ

هرتابرلین (۱۹۹۹-۲۰۰۲)

علی دایی در سال ۱۹۹۹ به تیم هرتابرلین پیوست و پیراهن شماره ۹ این تیم را بر تن کرد. علی دایی در پایان فصل به همراه این تیم، رتبه ششم بوندس‌لیگا را کسب کرد.

 

علی دایی در سومین فصل حضور در هرتابرلین مورد توجه قرار نگرفت و در اکثر مدت حضورش در این فصل نیمکت نشین بود. دایی در سومین فصل حضور در هرتابرلین نتوانست گلی برای این تیم به ثمر برساند. دایی پس از کسب رتبه چهارم بوندس‌لیگا به همراه هرتابرلین، به دوران حضور خود در فوتبال اروپا پایان داد و به فوتبال آسیا بازگشت.

 

الشباب امارات (۲۰۰۲-۲۰۰۳)

دایی در سال ۲۰۰۲ با عقد قراردادی ۲ ساله به تیم الشباب امارات پیوست. عملکرد دایی در الشباب امارات مورد توجه این تیم قرار نگرفت و در حالی که قراردادی دو ساله با این تیم داشت، پس از یک فصل حضور در این تیم از سوی سرمربی الشباب کنار گذاشته شد. دایی پس از رد پیشنهاد تیم جیابی چین، به فوتبال ایران بازگشت و برای پرسپولیس به میدان رفت.

 

پرسپولیس(۱۳۸۲)

علی دایی در مرداد سال ۱۳۸۲ پس از هفت سال به پرسپولیس بازگشت و به عنوان کاپیتان دوم این تیم پس از افشین پیروانی، از سوی وینگو بگوویچ انتخاب شد. در پایان فصل با زدن ۱۶ گل به عنوان آقای گل لیگ ایران شناخته شد. (دایی با آغاز دوران فوتبال حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۳ تا پایان آن در سال ۱۳۸۶ تنها عنوان آقای گلی در رده باشگاهی را به دست آورد). دایی در سومین دوره لیگ برتر به همراه پرسپولیس مقام پنجم لیگ را بدست آورد. علی دایی پس از یک سال حضور در این تیم به صبا باتری پیوست و به دوران حضور خود در پرسپولیس پایان داد.

 

صبا باتری (۱۳۸۳-۸۵)

علی دایی در شهریور سال ۱۳۸۳ با عقد قراردادی یک ساله به تیم صبا باتری پیوست. دایی به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.

 

علی دایی در سال ۱۳۸۴ برای یک فصل دیگر قرارداد خود در تیم صبا باتری را تمدید کرد. سرانجام علی دایی پس از عملکرد ناموفق در جام جهانی ۲۰۰۶ در لیست فروش باشگاه صبا باتری قرار گرفت و به سایپا البرز پیوست.

 

سایپا (۱۳۸۵-۸۶)

علی دایی در مرداد ۱۳۸۵ با قراردادی یک ساله به سایپا پیوست. دایی با گذشت ۵ هفته از مسابقات لیگ برتر و در حالی که سایپا با مربی‌گری لورانت با ۱۱ امتیاز در صدر جدول قرار داشت؛ به عنوان جانشین این مربی آلمانی منصوب شد (لورانت از سایپا کناره‌گیری کرد و به لیگ ترکیه رفت) و علاوه بر بازی در سایپا، هدایت این تیم را به عنوان سرمربی نیز به عهده گرفت. (هیئت رئیسه سازمان لیگ، علی‌رغم اینکه نشستن بر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتر به عنوان سرمربی را مشروط به ارائه مدرک مربی‌گری A آسیا کرده بود، مجوز مربیگری علی دایی در سایپا را صادر کرد)

 

بیوگرافی علی دایی,زندگی ورزشی علی دایی,دایی در سایپاعلی دایی در تیم سایپا

علی دایی در نخستین تجربه خود به عنوان بازیکن - مربی در هفته ششم لیگ برتر، در مقابل تیم سابق خود پرسپولیس به میدان رفت. در این بازی که با تساوی ۲–۲ به پایان رسید، دایی هر دو گل سایپا را به ثمر رساند.

 

با گذشت ۲۱ هفته از مسابقات لیگ برتر، سایپا با نتیجه مشابه بازی رفت در مقابل پرسپولیس به تساوی ۲–۲ رسید. در این مسابقه؛ دایی پس از ضربه سر به صورت شیث رضایی، از سوی کمیته انضباطی چهار جلسه از همراهی سایپا محروم شد. 

 

پس از رای کمیته استیناف و اظهار نظر علی دایی، اعضا کمیته انضباطی در اعتراض به رای کمیته استیناف، دسته جمعی استعفا دادند.

 

علی دایی در آخرین بازی سایپا در مسابقات لیگ برتر برابر مس کرمان به میدان رفت. علی دایی پس از گلزنی در این مسابقه و کسب عنوان قهرمانی با سایپا، به دوران بازیگری خود پایان داد.

 

علی دایی اولین بازیکن/مربی قهرمان تاریخ لیگ ایران شد.

 

علی دایی در تیم ملی

علی دایی نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به عنوان بازیکن جانشین در مقابل پاکستان در جام اکو برای تیم ملی به میدان رفت. دایی در ۱۴۹ بازی بیش از ۱۰۰ گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است و رکورد دار گلزنی در رده ملی می‌باشد. علی دایی در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۰ برای صدمین بار در مقابل تایلند پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. دایی به همراه ایران در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان به میدان آمد و در ۵ بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرد.

 

زندگی ورزشی علی دایی,بیوگرافی علی دایی,علی دایی در تیم ملیعکس علی دایی در تیم ملی

بازی های تیم ملی علی دایی

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

بازی‌های جام جهانی ۱۹۹۸

بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰

مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲

بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴

بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶

 

زندگی نامه علی دایی,زندگینامه علی دایی,دایی در تیم ملیعلی دایی در تیم ملی

عل دایی؛ بهترین گل‌زن در بازی‌های ملی

دایی تا پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ که در ترکیب تیم ملی حضور داشت، ۱۴۹ بار برای تیم ملی به میدان رفت و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده است.

 

عضویت در فیفا

علی دایی پس از محسن صفایی فراهانی به عنوان دومین ایرانی عضو کمیته فنی فیفا به شمار می‌رود.

 

عضویت دایی در فیفا در حالی انجام گرفت که محمد دادکان با ارسال نامه‌ای به فیفا شرایط حضور وی را در فیفا را فراهم کرد. دایی در اواخر سال ۱۳۹۱ از کمیته فنی فیفا کنار گذاشته شد.

 

دوران مربیگری علی دایی

سابقه مربیگری علی دایی در تیم‌های باشگاهی سایپا البرز، پرسپولیس تهران، راه‌آهن و صبای قم را در کارنامه علی دایی هست. دایی همچنین بیش از یک سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت.

 

علی دایی دوران مربیگری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا شروع کرد و توانست این تیم را در لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) به قهرمانی برساند. علی دایی در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی در حالی از سوی علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور احمدی‌نژاد انجام شد؛ که دایی پیش از این اعلام کرده بود: «هر کس لابی قوی تری داشته باشد به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب می‌شود».

 

پس از شکست تیم ملی ایران در مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفتند علی دایی را از سمت خود برکنار کنند. تیم ملی ایران در ۸ فروردین ۱۳۸۸ و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر، مقابل عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در روز ۹ فروردین ۱۳۸۸ فدراسیون فوتبال طی بیانیه‌ای رسماً علی دایی را از سمت خود برکنار کرد. علی دایی مدتی پس از برکناری از تیم ملی اعلام کرد: احمدی‌نژاد او را برکنار کرده است.

 

مربیگری علی دایی,زندگی ورزشی علی دایی,مربیگری داییدوران مربیگری علی دایی

علی دایی از ۷ دی ۱۳۸۸ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ سرمربی باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بود. علی دایی به همراه این تیم به دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی دست پیدا کرد.

 

دایی در ۲۳ تیر ۱۳۹۰ و پس از اختلاف با سرپرست پرسپولیس، به عنوان سرمربی تیم راه‌آهن منصوب شد. علی دایی پس از مدتی توسط محمد رویانیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شد.

 

علی دایی در تاریخ ۹۳/۰۶/۱۹ با تصمیم سیاسی رئیس هیئت مدیره و عدم اطلاع رحیمی مدیر عامل وقت از سرمربی گری پرسپولیس برکنار شد.

 

علی دایی در تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ سمت سرمربی گری صبا را پذیرفت.

 

علی دایی در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵، سرمربی نفت شد. دایی به همراه این تیم به به قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کرد.

 

علی دایی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ رسماً سرمربیگری سایپا را بر عهده گرفت

 

برخی دیگر از افتخارات علی دایی

سفیر حسن نیت نهضت جهانی

علی دایی در سال ۱۳۸۶ توسط فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نماینده فوتبال ایران در سازمان یونیسف معرفی شد.

 

دریافت نشان شجاعت درجه سه از رئیس جمهور

پس از پیشنهاد علی کفاشیان (معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی) و تصویب هیئت دولت، علی دایی در سال ۱۳۸۳ از سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران، نشان شجاعت درجه سه دریافت کرد

 

عکس های علی دایی:

عکس های علی دایی,دختر علی دایی,دایی ودخترشعکس علی دایی و دخترش نورا
عکس علی دایی,بیوگرافی علی دایی,دایی و مادرشعکس علی دایی و مادرش
زندگی نامه علی دایی,عکس علی دایی,دایی در تیم ملیعکس علی دایی در تیم ملی

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
یاشاسین
نام خالی دایی کبیرهم مایه مباهات مااردبیلیاست
بهزاد پورصادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
با سلام و عرض تبریک به سرورمان علی دایی. و تبریک به مردم غیور و غیرتی اردبیل:
به جرات می توانم بگویم بیشتر از نود درصد مردم اردبیل، علی دایی را دوست دارند و بهش افتخار می کنند بخصوص بخاطر مردانگی و مردمی بودنش. او هیچگاه خودش را گم نکرد و زادگاه و زبان مادری اش را نفروخت. او همیشه با مردم است و به شهر و مملکت اش عشق می ورزد دستگیری او از نیازمندان و کارهای خیرش و کمک به همنوعانش در سراسر کشور زبانزد خاص و عام است. من بعنوان یک اردبیلی به او افتخار می کنم و دستش را می فشارم و سعی می کنم او را برای زندگی خودم الگو قرار دهم. پاینده باد علی دایی. یاشاسین اردبیلی. یاشاسین علی دایی نی...
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
در کنار این خبر شیرین و غرور انگیز این اسطوره بلامنازعه جهان، نیروی انتظامی برای وی احظاریه ایی ارسال کرده است که باید بگویم:
بجای علی دایی که خیر بودن و سلامت مالی و اخلاقی وی جایگاه ملی و جهانی دارد باید یقه مفسدین و دزدان بیت المال و عوامفریبان داخل استان و شهر اردبیل را بگیرید بنام مافیای شرکت های گردشگری عتبات و عالیات +موسسین خیریه ها
مدت زمان زیادی است که عده ایی معلوم الحال و مدعی حامیان مستضعف و یاریگر یتیمان استان اردبیل اقدام به تاسیس موسسه خيريه با نام های موجه و مورد احترام و مقدسات دینی کرده اند (مانند موسسه خیریه ... ) و در کنار آن شرکت های گردشگری عتبات و عالیات به ثبت رسانده اند. اینها امکانات بخش های دولتی و عمومی مردم اعم از دریافت زمین و املاک ارزان قیمت از منابع دولتی، اخذ وام های کم بهره و بلاعوض و ثبت صندوق و اعلام شماره حساب برای دریافت کمک های مردمی به بهانه حمایت از یتیمان را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به سوء استفاده های مالی و اقتصادی در سطح کلان میکنند. برخی از این افراد بعد از این اقدامات ناصواب و سوء استفاده از این روش های به ظاهر شرعی و حرام شروع به کار ساخت و ساز مسکن و پروژه های عمرانی و هتلداری در شهرهای استان میکنند و از پرداخت عوارض و مالیات طفره میروند. و با این روش های عوامفریبانه و با استفاده از احساسات دینی مردم شهر و استان به جمع آوری پول و ثروت حرام میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
علی جان،بیا ببین چه ضربه هایی خوردیم از چپ و راست برای بار چندم

علی جان، نو کیسه ها چه برجایی که ساختن روی خرابه ی امید مردم

علی جان، حرفاتو انگار واسه ی ماها نه واسه یه ملت دیگه نوشتی

علی جان، وای ببین چه خبره جهنم دین اگه حرفای توئه بهشتی

علی جان، با وعده ها مردمو بازی دادن راه شهیدا رو کجا کشوندن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار