کد خبر: ۶۶۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 10 October 2018

بهرام شفیع، گزارشگر و مجری مشهور تلویزیون امروز بعد از ظهر در بیمارستان بهمن تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد تا جامعه ورزش ایران را عزادار کند.

به گزارش ورزش 3، بهرام شفیع، 62 ساله، که از اوایل دهه شصت در شبکه اول سیما به عنوان گزارشگر مشغول به کار شد، در دهه گذشته نیز رییس فدراسیون هاکی ایران بود و موفقیت‌هایی را در این رشته ورزشی کسب کرد.

شفیع که گزارش‌های بیادماندنی و مهمی از وی به یاد مانده است، تا همین هفته گذشته اجرای برنامه ورزش و مردم را پیش می‌برد و دو هفته‌ای بود که این برنامه را به صبح جمعه منتقل کرده بود.

بهرام شفیع (مجری برنامه ورزش و مردم ) درگذشت


بهرام شفیع (زادهٔ ۱۳۳۵ در تهران) گزارشگر، مجری و مدیر ورزشی اهل ایران بود. نام و چهرهٔ او با برنامهٔ هفتگی ورزش و مردم که از دههٔ شصت به این سو از شبکه یک پخش می‌شود، همچنین وی ریاست فدارسیون هاکی رو از سال ۱۳۸۴ یعنی چهار دوره متوالی بر عهده دارد. وی در ۱۷ مهر ۱۳۹۷ درگذشت.

بهرام شفیع در سال ۱۳۳۵ در محلهٔ پامنار تهران به دنیا آمد. پدر وی کارمند وزارت اقتصاد و دارایی است. دوران ابتدایی را به مدرسهٔ برزویه رفت و دوران متوسطه را در دبیرستان علوی تهران گذراند.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دورهٔ ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) بود.

وی از زمان جوانی به گزارشگری علاقه داشت و در دبیرستان و دانشگاه علاوه بر بازی فوتبال به گزارشگری نیز می‌پرداخت و در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود.

بهرام شفیع (مجری برنامه ورزش و مردم ) درگذشت


پس از انقلاب همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی این سازمان درآمد. وی جزو نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب در تلویزیون بود. او خواهرزاده خدیجه ثقفی همسر روح‌الله خمینی است. بهرام شفیع روز ۱۷ مهر ۱۳۹۷ در پی بروز بیماری قلبی درگذشت.

وی پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما همکاری خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ پس از ممنوع التصویر شدن مجید وارث بنیانگذار برنامه ورزش و مردم اجرای برنامه را برعهده گرفت که تاکنون نیز ادامه داشت. وی هم‌اکنون علاوه بر اجرای برنامه تهیه‌کنندگی آن را نیز انجام می‌داد.

وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دههٔ ۷۰ به تدریج از این فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازی ایران و کره شمالی برای همیشه آن را کنار گذاشت.

شفیع هم‌چنین به مناسبت‌های گوناگون ورزشی مانند المپیک و جام جهانی، ویژه برنامه‌هایی را تهیه کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار