کد خبر: ۶۶۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 10 October 2018

مجتبی قدیانی در آستانه برگزاری همایش تازه‌های سرطان کولورکتال با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع در دنیاست و در کشورهای توسعه یافته و صنعتی شیوع بیشتری دارد، گفت: این نوع سرطان در کشور ما نیز به دلیل تغییر در سبک زندگی رو به افزایش است.

وی افزود: دلایل زیادی می‌تواند در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ابتلا به پولیپ های غیرسرطانی روده و راست روده در جداره داخلی این عضو، سابقه خانوادگی، وجود فاکتورهای غیرطبیعی ژنتیکی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی اشاره کرد.

قدیانی اذعان داشت :در  همایش یکروزه  سرطان کولورکتال که با همکاری انجمن خون و سرطان بالغین ایران و گروه خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود، بیمارستان طالقانی میزبان پزشکانی مجرب است که به ارائه آخرین دستاوردهای علمی در خصوص تشخیص و درمان این بیماری خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این همایش پیرامون محورهایی نظیر تازه های جراحی سرطان کولورکتال، تازه های شیمی درمانی در درمان سرطان کولورکتال و دسترسی بیماران به درمان های جدید بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

فوق تخصص خون و سرطان خاطرنشان کرد: این کنگره علمی از امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف برخوردار است که فوق تخصص خون و سرطان ، متخصص پرتودرمانی، پزشکان عمومی، متخصص جراحی ،متخصص داخلی، دکترای ژنتیک، دکترای علوم آزمایشگاهی، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین، متخصص آسیب شناسی و متخصص رادیولوژی از جمله گروه های هدف این همایش هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار