کد خبر: ۶۶۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 11 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل که در اداره کل استاندارد استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: 320 واحد تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان است که حدود 700 فرآورده این واحدها نشان ملی استاندارد را دریافت می‌کنند.

وی گفت: آزمایشگاه مرجع مستقر در اداره کل استاندارد استان اقدامات اولیه لازم در خصوص صدور نشان استاندارد را عهده‌دار است که آزمایش‌های متعددی از قبیل آزمایش نساجی، میکروبیولوژی و صنایع غذایی در این محل انجام می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اصل 44 برخی از اقدامات این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: در این خصوص 24 آزمایشگاه با اشتغالزایی 102 نفر ایجاد شده است.

علایی ادامه داد: برابر مصوبه صد و هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد مقرر شد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌های کشور مستقر شوند که هدف آن استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های کشور و ازتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است.

وی اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با 3 دانشگاه شاخص استان منعقد شده است که امیدواریم باعث همکاری و مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در طول یک سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات مختلف استان از جمله میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان بسته شده که هدف آن تدوین و استانداردسازی کلیه محصولات، آموزش و اشاعه فرهنگ ترویج استاندارد و فعال کردن استاندارد ملی است.

علایی افزود: با همکاری و تلاش همکاران در سال 96 و در بین 52 دستگاه استان اردبیل موفق به کسب رتبه چهارم شدیم .

وی با تأکید بر برنامه‌های هفته استاندارد عنوان کرد: تجلیل از واحدهای نمونه و برگزیده سال 96، برگزاری پویش "کالای استاندارد ایرانی می‌خرم" و حضور در مزار شهدا از اهم برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار