امام جمعه بیله‌سوار؛
امام جمعه بیله‌سوار گفت: گرانی کمر مردم را شکسته و باید حل مشکل گرانی در اولویت اول مسئولین باشد.
کد خبر: ۶۶۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 12 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «ضرورتی ندارد به کنوانسیون هایی بپیوندیم که از عمق آن ها آگاه نیستیم یا می دانیم که مشکلاتی دارند» و اشاره به مباحث مربوط به FATF اظهار کرد: FATF با اختلاف بسیار کم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، باید در نظر داشت که فرهنگ اسلامی و ایرانی ما با فرهنگ لائیک و امانیستی غرب ،از خورد و خوراک گرفته تا بحث های حجاب و اعتقادی تفاوت های فاحش دارد.

وی ادامه داد: عقل حکم می کند نمایندگان محترم مجلس و مسئولین امر ،در امضای قراردادهای جهانی، نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند که خدای نکرده قراردادی را امضا نکنند که شرف، فرهنگ و تمدن ما را زیر سوال ببرد، لذا بایستی در امضای قراردادهای جهانی اصل را بر مشکوک بودن آنها به تخریب فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی قرار بدهیم چراکه بعید است غربی ها قراردادی را به امضا برسانند در حالی که فرهنگ و منافع آن ها در آن لحاظ نشده باشد.

امام جمعه بیله‌سوار با سوال اینکه معنای غرب از تروریسم چه می باشد افزود: اگر در این قرارداد اسم بزرگان سپاه، ارتش، صدا و سیما به عنوان تروریسم مشخص شده باشد چه باید کرد؟ این قرارداد که محکم تر از برجام نیست !برجام چه گلی به سر ما زد ،که این قرار داد بزند؟ به نظر می رسد این بار هم ،بار دیگر مجلس با امضای این قرارداد، در دنیا دماغ سوخته خواهد شد، بعضی ها فکر می کنند بعدها می شود از این قرارداد عدول کرد و خارج شد در حالیکه با این کار در دنیا به بدعهدی مشهور می شویم.

وی با گرامیداشت روز حافظ تصریح کرد :حافظ یک شخصیت جهانی است و درک اشعار عمیق حافظ نیازمند سطح بالایی از مطالعه در عرصه ادبیات و حکمت نظری و عملی دارد .ما با تبلیغ اشعار حافظ خوش سخن می توانیم در دنیا طوفان به پا کنیم.

جدایی همچنین با اشاره به پیش رو بودن روز تربیت بدنی در هفته جاری و بیان آثار مثبت ورزش در جامعه گفت : هر کسی که سلامت و شادابی مردم را دوست داشته باشد باید در راستای تشویق مردم و خانواده ها به ورزش قدم های جدی بردارد، ما هنوز در بحث ورزش کارهای فرهنگی مناسب نکرده و نتوانسته ایم فرهنگ ورزش همگانی را در جامعه جا بیندازیم.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به دیدار خصوصی مقام معظم رهبری با سران قوا در روزهای گذشته گفت: مسائل مهمی در این جلسه مطرح شد که یکی از اصلی ترین محورهای این جلسه ، حل مشکلات اقتصادی مردم و مبارزه با گرانی بود این جلسات و تاکیدات رهبری نشان می دهد که عمده ترین دغدغه ایشان مشکلات معیشتی مردم است.

وی افزود: کارمندی که دو سه میلیون حقوق می گیرد با چند برابر شدن قیمت ها طبعا روند زندگی اش به خطر می افتد، کارگران شهرداری چند ماهی است به شدت در بحران زندگی می کنند حقوقشان با قطره چکان پرداخت می گردد، شهرداری که حقوق چند میلیونی خود را با تمام مزایای دیگر برداشت کند هیچ وقت درد کارگر خودش را درک نمی کند.

جدایی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان ادامه داد:معلمین عزیز ما که مسئولیت سنگین، تربیت و آموزش فرزندان ما را به عهده دارند، با این گرانی سرسام آور چگونه نیازهای ضروری زندگی خودشان را تامین کنند.

وی گفت:  گرانی کمر مردم را شکسته و باید حل مشکل گرانی در اولویت اول، مسئولین امر باشد.

امام جمعه بیله‌سوار از تلاش مردم در زمینه کمپین زیباسازی شهر تشکر کرد و افزود: از همه کسانی که به کمپین زیباسازی شهر پیوستند و در این زمینه اقدام عملی کردند تقدیر می کنیم ، داشتن شهر زیبا نیازمند همت عمومی هست.

 انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سلام .حجت السلام جدایی مردی مومن و فر هیخته بودند که امسال به دیدار حق شتافتند برای شادی روح آن بزرگوار فاتحه بفرستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار