فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می شود.
کد خبر: ۶۶۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 11 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، جواد زنجانی در جلسه کارگروه مدیریت، هدایت و تصمیم‌گیری چگونگی اصلاح قیمت آرد و نان شهرستان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایشی برای قیمت در حوزه آرد و نان در سال جاری اعلام نشده و قیمت قبلی مصوبه ابلاغی قابل اجرا است و فروش بیشتر از قیمت مصوب توسط نانوایان تخلف است.

وی با اشاره به اینکه مثلث نانوا، مردم و دولت باید با هم هماهنگ باشند تا این تعامل و هماهنگی به نفع مصرف‌کنندگان تمام شود، افزود: در یک ماه گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت از 5 کارخانه آرد و 63 نانوایی بازرسی کرده‌‌اند و تمام تلاش ما افزایش کیفیت نان است.

در سال 98 نانوایی بدون پروانه حواله نخواهیم داشت

فرماندار اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه سلامتی و بهداشت مردم نباید مورد اغماض قرار گیرد، گفت: نانوایان آزادپزی که فاقد پروانه حواله هستند موظف هستند ظرف یک ماه برای دریافت پروانه حواله آرد اقدام نمایند در غیر اینصورت حواله آرد به آن ها اختصاص نمی یابد.

زنجانی بیان داشت: جلب رضایت مشتریان نان، رعایت موازین بهداشتی، برخورد محترمانه با مشتریان، پرهیز از تخلفات و پخت نان مرغوب از جمله مطالبات مردم از نانوایان است که تنها در صورت رعایت این موارد دستگاه نظارتی نان شهرستان نیز از نانوایان رضایت خواهد داشت.

وی با اشاره به تعیین استانداردهای لازم برای نانوایی‌ها و موضوع درصد سبوس‌گیری آرد متناسب با نان تولیدی گفت: اجرای غنی‌سازی مستمر آرد، رعایت میزان رطوبت و درصد سبوس‌گیری آرد متناسب با انواع نان تولیدی در کیفیت آرد و نان موثر است که بایستی دست‌اندرکاران امور در این زمینه با اطلاع رسانی مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار اردبیل با تاکید بر این مطلب که تهیه نان با کیفیت نیازمند استفاده از آرد مرغوب و مناسب است، بر لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای ارتقای کیفیت آرد و نان اشاره کرد و پیگیری جدی و ساماندهی وضعیت گندم، آرد و نان را از ملزومات بهبود کیفیت نان برشمرد.

زنجانی در پایان بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از حق مردم در زمینه فروش آرد سهمیه‌ای خارج از شبکه توزیع تاکید کرد تا حقوق مردم ضایع نشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار