رئیس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
رئیس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر گاهی جوانان به مشکلات اعتراض می‌کنند از روی آرمان‌خواهی و عشق به انقلاب است. این جوانان سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شوند.
کد خبر: ۶۶۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 12 October 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز (20 مهرماه) اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و آموزشی جدید در کشور نقطه فعالیت مجدد علم آموزان، دانش پژوهان و محققان کشور است.

وی با بیان اینکه برای ملت ما علم و دانش پدیده آشنایی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) روزی دست بر شانه سلمان گذاشت و فرمود اگر دانش در ثریا باشد کسانی که هم تبار این شخص هستند به آن دست پیدا خواهند کرد.

شفیعی عنوان کرد: در شمار نعمتهایی که خداوند به مردم داده است هوش بالا، درک و فهم بالا و علاقه به دانش از دیگر نعمت‌های خداوند متعال است. شاید امروزه کمتر جامعه ای با این حالت وجود داشته باشد.

رئیس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروزه درس خواندن جزو فرهنگ عمومی ما شده است و در هر خانواده ای جوان طلبه و یا دانشجویی وجود دارد که با میل مشغول درس خواندن است و مهم تر از این، حمایت خانواده ها از فرزندان در علم آموزی است.

شفیعی بیان کرد: ما در همه زمینه ها نشان داده ایم که اگر به خودمان اعتماد کنیم موفق می شویم و این درس را از امام(ره) آموختیم. امام(ره) برای ما استقلال را به ارزش تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در سال 1357 که اولین سال بعد از انقلاب اسلامی ایران بود، مجموع دانشجویان در کشور کمتر 200 هزار نفر بودند اما اکنون بیش از 4 میلیون نفر در کشور درس می خوانند و هزاران معلم تدریس می کنند.

رئیس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: جوانان ما علاوه بر درس خواندن به مناطق محروم توجه دارند و در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند. همچنین هزاران جوان در حماسه مراسم اربعین شرکت می کنند و دغدغه دینی و اخلاقی دارند.

وی عنوان کرد: اگر گاهی جوانان به مشکلات اعتراض می‌کنند، از روی آرمان‌خواهی و عشق به انقلاب است و این جوانان سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شوند. در حال حاضر صدها مرکز تحقیقی و پژوهشی در سطح کشور کار می کنند و به دنبال رفع مشکلات مردم با سرپنجه علم هستند.

شفیعی تصریح کرد: ما ادعا نمی کنیم به هر چه می خواهیم رسیده ایم. قله علم قله رفیعی است و تلاش زیادی می‌طلبد. ما این کار را انجام خواهیم. ما راه زیادی در پیش رو داریم اما باید ببینیم که چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته ایم و جوانان ما چه افتخارات بزرگی در عرصه های مختلف آفریده اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای انقلاب گفت: امیدواریم این نهضت با این تلاش به نهضت حمایتی حضرت بقیه الله(عج) منتقل شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار