کد خبر: ۶۶۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 16 October 2018

با وجود حجم بی سابقه شکایات و اعتراضات عمومی در شبکه های اجتماعی،انتقادات نخبگان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و رسانه ها به شیوه معامله بحث برانگیز شرکت مجتمع کشت و صنعت مغان، واگذاری این شرکت قطعیت یافته و عملاً خریدار فاقد اهلیت که به گفته پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خریدار هنگام معامله این شرکت ورشکسته و بدهکار مالیاتی بوده، امروز در نهایت بهت و حیرت همگان، مالک قانونی آن بحساب می آید!

به نظر می رسد آنچه که محل بحث و البته نگرانی است، شیوه نقل و انتقال و به عبارتی تصاحب این مجتمع عظیم توسط مالک جدید با همه ابهامات مطرح شده است، موضوعی که حتی سازمان خصوصی سازی نیز با احتیاط با آن برخورد کرده و تا به امروز نتوانسته تصمیمی قطعی دراین باره اتخاذ کند.

برخی اخبار حکایت از این دارد که افراد و جریان هایی مشکوک تلاش دارند تا مطالبات، اعتراض ها و شکایات کارگران شاغل در کشت و صنعت مغان را حربه و مستمسکی برای حصول به اهداف خود در دوران "فترت" این گنجینه عظیم قرار داده و به زعم خود با ایفای نقش منجی، تحمل کمترین هزینه و از طریق فشار و همراهی افکار عمومی، مسیر یادشده را هموار کنند.

کارشناسان، انتشار اخبار مربوط به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارگران کشت و صنعت مغان در شبکه های اجتماعی را بخشی از تحرکات مشکوک رسانه ای یادشده ارزیابی می کنند و بر این باورند که گمان می رود تعمدی در پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران و کارگران باشد!

شکور پورحسین شقلان، نماینده پارساباد مغان پیش از این هشدار داده که به دلیل اختلافات لاینحل چندین دهه ارضی عشایر مغان با شرکت کشت و صنعت و نیز تعلق خاطر مردم به این شرکت ضرورت پیوست های اجتماعی و امنیتی این واگذاری بیش از پیش اهمیت دارد و باید مسئولان ذیربط دراین باره هوشیار باشند.

به نظر می رسد اعتراضات کارگری این روزها در کشت و صنعت مغان از همه جهت متفاوت با همه اعتراض های کارگری مقدم بر واگذاری باشد چه این که مالکیت و منافع نجومی چنین مجموعه عظیم و بی بدیل و به عبارتی این گنج پنهان آنچنان منشاء انگیزه است که هیچ فرد یا مجموعه ای حاضر نیست از آن صرفنظر کند، ضمن این که  بیم آن می رود هر آن، با یک دستور مصلحتی از مقامات عالی این معامله ابطال شده و همه رشته ها پنبه شود و لذاست که در دنیای احتمالات و تعارض منافع، هیچ چیز غیرممکن نیست.

تحریریه تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار