در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم بر لزوم پیگیری‌های بیشتر برای ۱۲۲ تن روغن هیئات مذهبی که از بازار و فروشگاه‌ها سر درآورده شده تأکید شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 16 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار داشت: در چند روز گذشته تمام پیگیری‌های لازم برای تأمین لاستیک‌های استان قم انجام و حواله‌های دریافتی توزیع‌شده است.

امیر محمدی‌چهر افزود: مباشرانی که توانایی داشته از کشورهای دیگر مانند چین لاستیک‌های موردنیاز استان را تأمین کنند به ما اطلاع داده تا لاستیک‌های خود را آن‌ها با ارز اولیه وارد کرده و به بازار استان قم عرضه کنند.

توزیع 122 تن روغن حواله‌ای در فروشگاه‌های سطح قم

در ادامه مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم در رابطه با اخبار منتشرشده پیرامون سرنوشت 122 تن روغن حواله‌ای در استان قم اظهار داشت: مباشر این حواله فردی بوده که عرضه غله در چندین استان کشور را به عهده داشته و تنها به استان قم روغن وارد نمی‌کند، این مباشر حواله‌‌ای از طرف اداره غله گرفته و در فروشگاه‌های سطح شهر توزیع کرده است.

بهزاد رادمنش با اشاره به مشکلات کارخانه‌ها درزمینه بسته‌بندی محصولات ادامه داد: با توجه به گران شدن مواد اولیه بسته‌بندی کالا، کارخانه‌های تولید غله در بسته‌بندی‌های خود دچار مشکلاتی شده‌اند و همین امر سبب شده تا قیمت برخی از اقلام بالاتر شود.

کمیته ارزی استان قم پیگیر رفع موانع سرمایه‌گذاری‌های خارجی است

مسئول کمیته ارزی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این کمیته مشکلات ارزی استان را ارزیابی می‌کند عنوان کرد: آسیب‌شناسی و رفع موانع ارزی استان قم و همچنین پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان ازجمله وظایف این کمیته است.

علیپور عنوان کرد: در این کمیته نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های استان قم که با مسائل ارزی در ارتباط هستند شرکت کرده و مشکلات ارزی این استان را مطرح و به ارائه راهکارهای خود می‌پردازند.

با واحدهای صنفی و کارخانه‌های گران‌فروش برخورد می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: متأسفانه برخی از صنف‌ها گران کردن اجناس را به افراد و یا شرکت‌هایی ارجاع می‌دهند که دسترسی به آن‌ها نداشته و مدرکی نیز مبنی بر تخلف آن‌ها نیست.

مهدی ریاضی عنوان کرد: درصورتی‌که مدرکی به ما ارائه شود که کارخانه‌ها کالای خود را با مبلغی بیش از قیمت مصوب به فروشندگان عرضه می‌کنند با کارخانه‌های مذکور برخورد قانونی می‌شود.

برخورد قهری با کارخانه‌ها راه‌حل گرانی‌ها نیست

سپس فرماندار قم به بررسی افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی پرداخت و ابراز کرد: دامداران فرآورده‌های لبنی خود را با مبلغی بیش از قیمت مصوب به کارخانه‌داران عرضه می‌کنند و اگر کارخانه‌دار بخواهد این فرآورده را به قیمت مصوب بفروشد با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم برخورد قهری با کارخانه‌ها کنیم و باید به دنبال راهکاری برای حل مشکلات کارخانه‌داران و همچنین کاهش هزینه‌های این صنف باشیم.

رضا سیار افزود: توزیع غله و روغن در اختیار کارخانه‌های معدودی است و اگر سخت‌‌گیری‌های زیادی داشته باشیم ممکن است این کارخانه‌ها از عرضه و تولید این اقلام خودداری کرده و بازار ملتهب‌تر از قبل شود.

در ادامه این جلسه محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به ارائه گزارشی پیرامون قیمت اقلام مصرفی در بازار استان قم پرداخت و با بیان اینکه نسبت به هفته قبل هیچ افزایش قیمتی بالای 10 درصدی نداشتیم ادامه داد: سیب‌زمینی 20 درصد و خیار رسمی درجه‌یک نیز 10 درصد کاهش قیمت داشته است.

بیش از 3 هزار حلقه لاستیک در استان قم توزیع شد

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با بیان اینکه 3 هزار و 578 حلقه لاستیک در استان قم توزیع‌شده است تشریح کرد: 800 حلقه لاستیک در سامانه توزیع لاستیک استان قم موجود است و تنها کسانی می‌توانند در این سامانه سفارش خود را ثبت کنند که دارای کارت ملی هوشمند باشند.

انفعال برخی مسئولان مشکل‌ساز شده است

در پایان این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر اینکه مسئولان مکلف به برخورد با مصادیق گران‌فروشی هستند اظهار داشت: ممکن است ریشه برخی از گرانی‌ها کارخانه‌ها باشند و ما بررسی‌های لازم برای مقابله با گرانی خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد برای تأمین لاستیک موردنیاز استان قم انجمن‌ها و تشکل‌هایی که توانایی تأمین لاستیک استان قم را دارند از ارز اولیه برخوردار می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم عنوان کرد: در جلسات پیشین ستاد تنظیم بازار استان قم سخنانی پیرامون 122 تن حواله روغن صادرشده برای این استان بیان شد و بنا شد بررسی‌های لازم را برای نحوه ورود و چگونگی توزیع این حواله در استان قم انجام شود اما متأسفانه برخی تنها به دنبال سیاه نمایی و منفی‌بافی هستند.

غضنفری بیان کرد: البته انفعال برخی از مسئولان نیز تأثیر زیادی در مشکلات ایجادشده درزمینهٔ توزیع این حواله روغن داشته است اما با پیگیری‌ها و بررسی‌ها انجام‌شده متوجه شدیم که تمام حواله‌ مذکور وارد بازار و فروشگاه‌های استان قم شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار