کد خبر: ۶۷۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 21 October 2018

به گزارش ایرنا، کدخدایی و آخوندی در صفحه توئیتر یا به صورت نامه نگاری حرف هایی مطرح کردند که منجر به مباحثی بین آنها شد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی 25 مهر ماه در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس از اظهارات عباسعلی کدخدایی در مورد ارجاع لایحه پولشویی به هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام گلایه کرد.
وی بیان کرد: اخیرا در جریان رسیدگی به لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنگوی شورای نگهبان مطلبی را بیان کرده که جای تامل دارد.
وی افزود: نحوه بیان سخنگوی این شورا این‌گونه بود که گویا هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جانشین مقام رهبری است، اختیارات ایشان را دارا و اقتدار لازم برای توقف لوایح مصوب را با وجود نظر دولت و مجلس و پس از اعلام عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی از شورای نگهبان دارد، در واقع با این اعلام، رکن جدیدی در ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران فراتر از قانون اساسی تعریف شده است که مسبوق به سابقه نیست.»
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در پاسخ تاکید کرد که برای اطلاع از وظایف مجمع نیاز به نامه نگاری با رییس مجلس نبود، با دبیرخانه تماس می گرفتید.
وی نیز در پاسخ به نامه وزیر راه و شهرسازی در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: اطلاع از وظایف و اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نیازمند نامه نگاری به رئیس مجلس نیست. کافی است با تماس با دبیرخانه مجمع درخواست شود آیین نامه اصلاحی ارسال شود. قطعا همه ابهامات بر طرف خواهد شد، از وزیر راه انتظار آن است که بیراهه نرود.
وزیر راه و شهرسازی امروز متن استعفای خود را که به رییس جمهوری تقدیم کرده، منتشر کرد که این موضوع گرچه با مباحثه صورت گرفته ارتباطی نداشت اما با واکنش کدخدایی مواجه شد.
آخوندی امروز در استعفای خود اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظر در شیوه بازآفرینی شهری خواهان کناره گیری از همراهی با هیات دولت دوازدهم است.
وی در متن استعفای خود آورده است: من بر این اعتقاد هستم که سه اصل پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را درهیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت، آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم های امریکا شده ایم دقیقا نقض همین سه اصل است'.
وی نوشت : ' در هر صورت با این سطح از تفاوت دیدگاه از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. خواهش می کنم که به من رخصت دهید در اولین فرصت از خدمتتان خارج شوم ولی درخواست دارم که این زمان از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود.'

**کدخدایی: اشکال کار بی راهه رفتن بود، نه ندانستن
استعفای عباس آخوندی با واکنش عباسعلی کدخدایی مواجه شد، وی دقایقی پیش در توییتی نوشت: اشکال کار بی راهه رفتن بود، نه ندانستن. توصیه شد به جای فرافکنی، راه را درست طی کنید، اگر نیت دیگری ندارید. استعفای اخیر نشان داد چه کسی به جای کعبه به ترکستان رسید. من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم تو...؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
اخه اخوندی تومباحث مربوط به حوزه وزارتش حرف بزنه اونوچه به سیاست وافق ای تی اف.
تقصیرمتوجه اخوندیه تاکدخدایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار