پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در ارتفاعات بالای یک هزار و 600 متری استان بارش به صورت برف خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 25 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی‌مهر اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی بر این بوده که در روزهای پنجشنه و جمعه با افت محسوس فشار هوای سطح زمین و وزش تندباد در برخی نقاط استان روبه‌رو باشیم که به دنبال این امر کاهش دید و ایجاد گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش تندباد در سطح استان گفت: حداکثر سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاه اردبیل در پیش از ظهر امروز به 106 کیلومتر بر ساعت و در ایستگاه سینوپتیک اردبیل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید که این سامانه تا ظهر جمعه تداوم می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در این مدت بادهای تند تا شدید در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر، اردبیل، نمین، گرمی و کوثر از سمت جنوب غربی را تحت تاثیر قرار داده و در نوسان خواهد بود که حداکثر سرعت وزش باد در روز پنجشنبه به ویژه از ظهر تا شب به 108 کیلومتر در ساعت و بیشتر می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا امشب سرعت وزش باد در سطح استان اردبیل افزایش یافته و در برخی مناطق برون شهری می‌تواند تا 130 کیلومتر بر ساعت هم برسد، تصریح کرد:‌ وزش بادهای شدید در این مدت می‌تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستایی خسارت وارد کند که ضروری است مردم و مسدولان در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

دولتی‌مهر در مورد وضعیت جوی استان در روزهای آینده بیان کرد: از بعد از ظهر امروز در کنار تندباد بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان آغاز شده و از روز جمعه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران در بیشتر مناطق استان گسترش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: تا قبل از ظهر شنبه هفته آینده به صورت متناوب گاهی به صورت رگبار و رعد و برق این سامانه تداوم خواهد داشت، ضمن اینکه در ارتفاعات بالای یک هزار و 600 متری استان بارش به صورت برف انتظار می‌رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار