کد خبر: ۶۷۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 25 October 2018

قاعده بر این است که رسانه‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی، مطالبات، نیازها، چالش‌ها و دغدغه‌های مهم جاری، میان‌مدت و بلندمدت مردم را در صدر برنامه‌ها و اولویت پیگیری‌ها قرار داده و با درنظر گرفتن مصالح‌ملی و بدون مصلحت‌اندیشی برای به ثمر رسیدن آن تلاش کنند.

کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که واگذاری پرابهام و شائبه‌برانگیز شرکت کشت و صنعت و مغان از نظر حجم معامله در دوم مردادماه جاری را یک مسئله و دغدغه عمومی در نزد کارشناسان و افکار عمومی آذربایجان، اردبیل و مغان نداند و آن را صرفاً یک رویداد عادی در کنار صدها موضوع دیگر قلمداد کند.

مرور رفتار صفحات شماری از رسانه‌های بعضاً برخوردار از بیت‌المال و اموال‌عمومی و مدعی حق‌طلبی، ‌بیانگر این است که از ثبت این رخداد نامیمون در دوم مردادماه جاری تاکنون که منجربه لغو ابطال فروش شد اغلب آنان نه تنها به مسئولیت خود در قبال مطالبات مردم و کارشناسان برای افشای ابعاد این واگذاری- مفت‌فروشی و تاراج- عمل نکردند بلکه در موارد و مقاطعی در حمایت از این معامله پرسود در برابر مردم و رسانه‌های منتقد و ضدفساد و با تولید اخبار، مصاحبه‌ها و گزارش‌های سفارشی و رپرتاژی، مقاومت و حتی شانتاژ کردند!

در خصوص این عملکرد سئوال‌برانگیز گزاره‌ای مفروض است، این که فقدان خوارک اطلاعاتی، پیچیدگی و تخصصی بودن موضوع و از طرفی محرمانه ماندن شیوه محاسبه، قیمت‌گذاری و دیگر ملاک‌های تعیین واگذاری مانع از تولید محتوا و به عبارتی مانور رسانه‌ای شده که گزارش تحقیقی و مفصل، متقن و ارزشمند اکبر اعلمی به عنوان پایه و مبنای همه تولیدات رسانه‌ای در این چند ماه ناقض و نافی این موضوع است.

ناگفته پیداست که مخاطب این گزارش به هیچ عنوان، خبرگزاری دولتی و سایر رسانه‌های منتسب و حامی دولت نبوده و نیست چرا که تکلیف این رسانه‌ها از قبل مشخص است و کسی انتظار ندارد که آنان در این زمینه بخصوص مغایر با مصلحت‌های دولت عمل کنند.

شایان گفتن است که رسانه‌های بخش خصوصی بالاخص مطبوعات محلی و منطقه‌ای تلاش‌های ارزشمندی را در این زمینه بکار یستند و سهمی اثرگذار و ماندگار در فرایند ابطال این واگذاری به نام خود در حافظه تاریخی مردم ثبت کردند. 

"تابناک‌اردبیل" از زمان فروش کشت و صنعت مغان تاکنون با تولید و انتشار دهها خیر،مقاله، گزارش و مصاحبه تلاش کرد بدون توجه به مصلحت اندیشی‌های کاذب،هیاهو، شانتاژها و تهدیدهای بی‌شمار به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه متعهد و پایبند باشد.

تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار