کد خبر: ۶۷۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 31 October 2018

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: علت طولانی شدن زمان احیای مجدد این کارخانه از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی افزایش 50 میلیارد ریالی قیمت فروش کارخانه در آگهی دوم مزایده برغم توافق اولیه صورت گرفته با سرمایه گذار از سوی بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این واحد است.
او با بیان اینکه مسئولان این بنیاد همکاری لازم را در تسریع برای واگذاری به بخش خصوصی ندارند، گفت: بدلیل زیان دهی کارخانه نئوپان این واحد تولیدی از سال گذشته تعطیل شد.
او اظهار داشت: برای فعالیت دوباره این کارخانه پیشنهاد راه اندازی کارخانه تولید کریستال از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شد که با نوسانات ارزی ، بنیاد از این طرح پیشنهادی نیز منصرف گردید.
او با بیان اینکه مسئولان بنیاد مستضعفان علت تعطیلی کارخانه را بروز نبودن دستگاه های تولید ورق نئوپان و ناتوانی رقابت تولیدات این کارخانه با دیگر کارخانه های فعال کشور اعلام کردند، گفت: برغم افزایش قیمت فروش کارخانه با تلاش های صورت گرفته از سوی استاندار اردبیل و همچنین رغبت سرمایه گذار بومی این واحد صنعتی در آینده نزدیک فعال می شود.
فرماندار خلخال همچنین بیان کرد: مرحله دوم مزایده واگذاری کارخانه به بخش خصوصی انجام شده و در صورت ادامه فعالیت این واحد صنعتی از سوی سرمایه گذار و برنده مزایده با بهره گیری از تکنولوژی روز و جایگزینی تجهیزات جدید اقدام به راه انداری و فعالیت این کارخانه می کند.
وی همچنین گفت: با شروع بکار این واحد صنعتی بزرگ زمینه ایجاد 200 فرصت شغلی جدید مستقیم و پایدار و صدها شغل غیر مستقیم در این شهرستان فراهم خواهد شد.
بابایی گفت: برغم تعطیل شدن کارخانه نئوپان حقوق بازنشستگی ، بیمه و معوقات کارکنان و کارگران این کارخانه از سوی بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.
وی به ارائه بسته های حمایتی مختلف از سوی دولت به سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در اجرای طرح های منجر به اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: منابع اعتباری مختلفی در چند بخش تسهیلات اعتباری اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی با 6 درصد برای طرح های مناطق روستایی و 10 درصد در مناطق شهری پرداخت می شود.
بابایی با بیان اینکه در سال جاری تسهیلات اعتباری 68 طرح اقتصادی این شهرستان به سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت شده از ایجاد 800 فرصت شغلی جدید در نیمه اول امسال برای بیکاران این شهرستان خبرداد.
فرماندار خلخال گفت: طرح های اقتصادی پیشنهادی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب سامانه پنجره واحد مورد بررسی ، ارزیابی و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات قرار گرفته و پروسه زمانی پیشنهادی تا مرحله اجرای طرح بسیار کوتاه تر از گذشته شده است.
حجت الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: خدمت در مناطق محروم توفیقی بزرگ از جانب خداوند برای مسئولانی است که در مناطقی کم برخورداری همچون خلخال مشغول خدمت به مردم هستند.
وی قدر شناسی ، تدین و ولایی بودن را از ویژگی های منحصر بفرد مردم منطقه دانست و افزود: نحوه خدمت رسانی از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی در حد مطلوبی است و نهاد نماز جمعه برای همکاری با سیستم اداری شهرستان در جهت پیشبرد کارها اعلام آمادگی می کند.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار