طی 7 ماه اخیر
رئیس پلیس‌راه استان اردبیل آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در 7 ماه اخیر را چشمگیر خواند.
کد خبر: ۶۷۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 03 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ حجت فتاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: علی رغم اینکه استان اردبیل در بحث تصادفات جاده‌ای از سال 94 روند کاهشی داشته و در نوروز 97 رتبه اول را در طرح نوروزی در سطح کشور کسب کرده اما در 7 ماهه نخست سال 97 نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم.

وی افزود: می‌توان با بهبود عوامل موثر در بروز یک تصادف نظیر ارتقا  ایمنی خودرو و راه‌ها، فرهنگ سازی مردم و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم و تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و مردم در تحقق بخشیدن به این مهم، می‌توانند موثر واقع شوند.

سرهنگ فتاحی با اشاره به اینکه پلیس‌راه استان اردبیل در بحث برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگان 26 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود : انحراف به چپ مهمترین و بیشترین عامل تصادفات در سطح جاده‌های استان می‌باشد.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل تصریح کرد: در 7 ماه نخست سال 97 شاهد افزایش 46 درصدی آمار فوتی‌ها نسبت به بازه زمانی مشابه  سال گذشته هستیم که بیشترین آمار تلفات منجر به فوت در محور پارس‌آباد - مشگین شهر با 31 فوتی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه مدیریتی در سطح کل کشور برای کنترل وضعیت جاده‌ها وجود ندارد و تمامی سازمان‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، افزود : برای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها در کشورهای مختلف از جمله ایران کارهای زیادی انجام گرفته که از مهمترین آن‌ها می‌توان به توجه ویژه به حمل و نقل ریلی اشاره کرد که متاسفانه استان از اردبیل از نعمت راه آهن و حمل و نقل ریلی محروم است و 95 درصد تردد بین شهری از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد.

سرهنگ فتاحی  به سیستم‌های ضعیف روشنایی در محور های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت : استان اردبیل از لحاظ  داشتن بزرگراه در سطح کشور جزء استان های ضعیف محسوب می‌شود و 98 درصد محور های مواصلاتی استان جاده‌های دوطرفه است که زمینه را برای تصادفات رخ به رخ فراهم می‌کند.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل از لزوم توجه ویژه به ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در بین مردم بالاخص رانندگان خبر داد و بیان کرد: در راستای ارتقای سطح فرهنگ رانندگی  اقدام به نصب برچسب‌های حاوی پیام‌ها و هشدارهای رانندگی در جایگاه‌های سوخت شده است تا بتواند بازتاب مناسبی در بین جامعه هدف که همان رانندگان هستند، داشته باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار