کد خبر: ۶۷۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 03 November 2018

به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ممنوع بودن صادرات محصول سیب زمینی، این اقدام را ظلم بزرگی در حق کشاورزان استان دانست.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید سیب زمینی برای هر کیلوگرم 20 هزار ریال است که در حال حاضر کشاورزان قادر به فروش محصول خود به این قیمت نیز نیستند.
بدری گفت: در صورت صادرات این محصول ، کشاورزان می توانند دست کم قیمت تمام شده تولید سیب زمینی را کسب کنند.
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: آمریکا و همدستانش به فکر منافع خود هستند و در این میان نباید سکوت اختیار کرده و سنگر اقتصادی را خالی نگهداشت.
بدری اضافه کرد: مسئولان باید از تولید کنندگان بویژه در بخش کشاورزی حمایت کرده و منتظر نباشند تا استکبار جهانی برنامه جدیدی پیاده کند.
او اضافه کرد: در هشت ماه گذشته تولید کنندگان صنعتی و کشاورزی بزرگترین مظلومان اقتصادی بوده اند که نتوانستند سودی از تولیدات خود به دست آورند و نیازمند حمایت هستند.
استان اردبیل با تولید حدود 800 هزار تن حدود 15 تا 20 درصد سیب زمینی کشور را تولید می کند که از لحاظ کیفیت ، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است.
سیب زمینی تولیدی اردبیل از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات نسبت به ارقام اروپایی برتر است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
هرچه قیمت سیب زمینی بیشترباشدقدرت خریدمردم شهر اردبیل که اغلب کشاورزاین محصولندافزایش می یابدوبازاررونق میگیرد.پس بایدصادرات ان ازسرگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار