کد خبر: ۶۸۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 November 2018

سالهاست سایه خودکشی بر سر ایلامی ها سنگینی می کند ،تمام عوامل از وضعیت فرهنگی گرفته تا ساختار اجتماعی ،از آثار جنگ گرفته تا مشکلات اقتصادی ومحرومیت ،همگی دست در دست هم داده اند تا این پدیده شوم به آخرین حربه برای مردمان این دیار بمنظور پایان بخشیدن به مشکلات وسختی ها تبدیل شود.

به گزارش تابناک، پدیده ای که رفته رفته می رود تا در شکل گیری شخصیت اجتماعی مردم ایلام سهم عمده ای به خود اختصاص دهد . به این شکل که آخرین تیر ترکش مردم ،خواه جوان ،خواه پیر ،زن یا مردم ،مجرد ویا متاهل برای رهایی از مشکلات ویا تحمیل خواسته هایشان استفاده از ابزار مرگ باشد.

حال می خواهد پدر ومادری باشد که برای رهایی از مشکلات اقتصادی و فرار زیر بار رنجها با یک قرص مرگ آوری که دستیابی به آن از چیپس وپفک هم آسانتر شده است ،خواه دختر جوانی که برای زهر چشم گرفتن از پدر ومادر ویا همسرش به آن متوسل شود . ویا اینکه زندگی یک پسر ودختر جوان را هدف قرار داده و بدلیل ضعف ساختارهای فرهنگی و اجتماعی بعنوان در دسترس ترین راه برای غلبه بر تعصبات بیجا مورد استفاده قرار گیرد.

ماههای پایانی فصل تابستان برای ایلام از حیث تعداد خود کشی ها چندان خوشایند نبود ،ماههایی که در آن، توسل جستن به پدیده شوم خودکشی ،قریب به ده تن را روانه سینه قبرستان نمود.اینگونه است که استان کوچک ایلام همواره رتبه اول یا دوم خودکشی دربین استان های کشور را به خود اختصاص داده است.

بله خودکشی ها دراستان ما از خودسوزی وخودزنی به استفاده از قرص برنج تغییر اسلوب داده و از خودکشی انفرادی به خودکشی دو نفره تغییر شکل داده است .دراین بین فروشندگان این قرص مرگ آور ،براحتی هر چه تمامتر این ابزار مرگ را در اختیار مردم قرار داده وهیچ شیوه ای هم برای کنترل و یا نظارت بر آنها در دستور کار نیست.

امروز باردیگر خبر دردناک وتراژدیک خودکشی یک دختر وپسر جوان در دهستان میش خاص شهرستان ایلام فضای مجازی واجتماعی استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد.دختر وپسر جوانی که بخاطر سنت ها وفرهنگ های سختگیرانه در ازدواج وعدم درک واقعی از شکل گیری زندگی زناشویی ،با قرص برنچ به زندگی خود خاتمه بخشیدند.

موضوع از این قرار است که عدم رضایت یکی از خانواده های این پسر و دختر جوان برای ازدواج ،وضعیتی را رقم زد تا متعاقب آن ابتدا پسر جوان 24ساله با مصرف قرص برنج اقدام به خودکشی نموده و به فاصله سه روز بعد ،دختر 20 ساله نیز با همان شیوه به زندگی خود خاتمه بخشید.

تا بدینوسیله وبا خودکشی این دو جوان ،همچنان پرچم استان در خودکشی بالا بماند .براساس آمارها استان ایلام رتبه اول خودکشی در بین استانهای کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار