با انتشار اطلاعیه ای
روابط عمومی گلدستون اعلام کرد که تعطيلی فعلی در راستای تامين مواد اوليه بصورت انبوه و مستمر بوده ‌است!
کد خبر: ۶۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 17 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تعطیلی  کارخانه لاستیک سازی آرتاویل تایر با نام تجاری (گلدستون) یکی از پنج واحد صنعتی نمونه ایران به دلیل نبود مواد اولیه منتشر شد.

روابط عمومی این شرکت با انتشار جوابیه ای به رسانه ها اعلام کرد که تعطيلی فعلی در راستای تامين مواد اوليه بصورت انبوه و مستمر بوده ‌و هر اظهار نظر در باره تعطیلی کارخانه تکذيب می شود.

روابط عمومی گلدستون در تائید گفته خود اعلام کرد که کارخانه آرتاويل تاير مقتدرتر از هميشه کار را ادامه می دهد و نشانه بارز آن اجرای طرح توسعه آن می باشد که بی وقفه ادامه دارد و ان شالله در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسيد.

آنچه که در این جوابیه رسمی واجد اهمیت است، بکار بردن عبارت "تعطیلی" فعلی آرتاویل تایر توسط روابط عمومی این شرکت است که بیگمان دلالت بر معنای شایع و فراگیر آن است و گرنه دلیلی نداشت از این عبارت استفاده شود و لذاست که "تعطیلی" گلدستون در ادبیات رسانه ای، نه تنها امری ناروا نیست بلکه بازنشر یک خبر با منبع رسمی است.

امور اداری مجتمع صنعتی ارتاویل تایر هم اعلام کرد این کارخانه به علت نبود مواد اولیه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/8/26/432375_953.jpg

قاسم رحیمی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم در این خصوص گفته است که کارخانه آرتاویل تایر تعطیل نشده بلکه با مشکل مواد اولیه مواجه است و به زودی این مشکل توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت رفع می شود!

سیدحامدعاملی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم با تعابیر مشابه مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی وعده داد که مواد اولیه آرتاویل به زودی تامین و این شرکت وارد چرخه تولید خواهد شد.

ناگفته پیداست که تعطیلی یک کارخانه مهم آن هم "گلدستون" نه تنها ناراحت کننده بلکه خبری بس نگران کننده برای بخش بزرگی از خانواده های استان است اما شایسته است به جای بازی با الفاظ و به عبارتی حرف درمانی و فرافکنی، همه واقعیات را بگوییم و طوری نباشد که بعدها تادیه نشدن مطالبات این شرکت از خودروسازان و نرسیدن "مواد اولیه" که بیگمان بخشی مهم از این فرایند از اختیار ما خارج است را بهانه تعدیل و اخراج کارگران قرار دهیم.  

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل مردادماه جاری در جریان بازدید از این کارخانه اعلام کرد که با افتتاح فاز دوم، تعداد 400 نفر در این فاز مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش تابناک اردبیل، گفته می شود در حال حاضر تعداد 1500 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند که در صورت تعطیلی، مشکلات زیادی متوجه این قشر زحمتکش و خانواده های آنان در شرایط کنونی و تنگنای اقتصادی خواهد شد.

بسیاری از واحدهای تولیدی استان اردبیل منجمله کارخانه های شاخصی چون ذوب آهن اردبیل، نئوپان سازی خلخال،سبلان پارچه و ... طی یک سال اخیر تعطیل و صدها کارگر آن از کار بیکار شده اند.

با وجود آمار بالای بیکاران ناشی از ورشکستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی در استان طی یک سال اخیر، آقای اکبر بهنامجو استاندار اردبیل بدون هیچ توضیحی درباره سرنوشت این بخش از نیروی کاری بیکار شده، اعلام کرده که تا پایان سال جاری 20 هزار شغل در استان ایجاد می کند.

طبق آخرین آمار منتشره در پنجره واحد اشتغال استان، تا لحظه تحریر این گزارش 12284 شغل( هر لحظه در حال افزایش) از تعهد اشتغال 20 هزارنفری تحقق یافته است!

شركت مجتمع صنعتی آرتاويل تاير به عنوان بزرگترين كارخانه لاستيک سازی شمال غرب كشور در شش كيلومتری شهر اردبيل(جاده سردابه) و در دامنه سبلان واقع است.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/8/26/432184_698.jpg

این کارخانه بیش از دو دهه قدمت دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تعطیل شده ولی دروغ یادرست میگندموقتیه
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
باز هم میخواد از دولت چیزی .وامی و... بگیرد .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
امیدوارم زودتر مشکل کارخونه حل بشه نزدیک دو هزار خانوار تو استانی که این همه بیکار داره و هیچ صنعتی نداره تو این کارخونه مشغولن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
مزخرف ترین لاستیکی که تا حالا دیدم خیلی خطرناکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار