رییس بیمارستان علوی اردبیل گفت: میزان سکته مغزی در این استان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته بطوریکه از اول سال جاری تاکنون هزار و 119 مورد از این بیماری اتقاق افتاده است .
کد خبر: ۶۸۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 18 November 2018

 

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر قاسم فتاح زاده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سکته مغزی در گفتگویی اظهار داشت:از این تعداد 43 مورد منجر به فوت شده و بقیه در بیمارستان علوی درمان شدند.
وی اظهار داشت: این بیماری که سومین علت مرگ و میر است پیشتر معمولا در سنین بالاتر از 50 سال اتفاق می افتاد اما متاسفانه در سال های اخیر به سنین کمتر از 50 سال رسیده است.
فتاح زاده ادامه داد : با توجه به احتمال پایین آمدن سن سکته مغزی در 20 سال آینده لازم است مردم قند خون ، فشار زیاد ، چربی و چاقی مفرط را کنترل کنند.
رییس بیمارستان علوی اردبیل به عامل اصلی سکته مغزی اشاره کرد و گفت: مهم ترین عامل سکته مغزی سن بالا ، فشار خون ، دیابت ، چربی ، اختلالات قلبی و عوامل ژنتیکی است و همه افراد باید ضمن رعایت رژیم غذایی در کنترل این علایم با مراجعه به پزشک احتیاط لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه علایم سکته مغزی با 115 تماس بگیرند تا در موعد مقرر درمان شوند.
فتاح زاده گفت: راه اندازی واحد سکته مغزی در بیمارستان علوی در حال انجام است و در 2 سال آینده هم مقرر شده واحد کشیدن لخته خون از مغز در این بیمارستان راه بیفتد تا بسته درمانی کامل سکته مغزی در اردبیل تکمیل شود .
وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران سکته مغزی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند ،بیان کرد: در صورت اعزام بیمار درحداقل زمان ممکن به بیمارستان میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی به مراتب پایین می آید.
وی از رسانه ها خواست درباره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و کنترل بیماری های سکته مغزی اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.
بیمارستان علوی اردبیل در سال 1354 راه اندازی شده و اکنون دارای بخش های تخصصی مغز و اعصاب ، زنان و زایمان و چشم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار