دبیر همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی از ارسال 290 اثر به همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 18 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، سید ناصر اسحاقی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: این مناظرات سو آذرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور پژوهشگران و نویسندگان ایران و جهان اسلام برگزار خواهد شد. 
 
دبیر همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی بیان کرد: دوره اول و دوم این همایش به صورت کشوری برگزار شد و دوره سوم آن به صورت بین‌المللی با شرکت پژوهشگرانی از کشورهای عراق و افغانستان و دوره چهارم این همایش نیز آذر ماه با شرکت کنندگانی از آذربایجان، نیجریه، عراق، افغانستان و تمام استان‌های کشور برگزار می شود. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل با اشاره به ارسال 290 اثر در بخش‌های مقاله، رساله و کتاب و بخش ویژه خاطر نشان کرد: داوری این همایش در چهار دوره انجام شده بطوریکه در مرحله اول از ٢٩٠ اثر، ١٤٥ اثر انتخاب شده، در مرحله دوم از ١٤٥ اثر، ٥٤ اثر و در مرحله نهایی هم از بین ٥٤ اثر، ١٠ اثر انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرند. 
 
اسحاقی با اشاره به  چاپ دو عنوان کتاب در هر دوره همایش گفت: در هر دوره دو کتاب به چاپ رسیده است بطوریکه قبل از همایش مجموعه خلاصه مقالات و بعد از همایش، مقالات برگزیده به چاپ می‌رسد؛ خلاصه مقالات این دوره نیز در دست چاپ است که در روز همایش به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد. 
 
به گفته وی موضوعات قبلی همایش رضوی، چاوشی‌خوانی، مداحی و تواشیح بود که رئیس ستاد سیاست‌گذاری استان،آیت الله سید حسن عاملی، بحث گفت‌وگو و مناظره را به عنوان اولویت اصلی و نیاز جهان اسلام و جهان بشریت پیشنهاد دادند که بر همین اساس همایش رضوی با موضوع مناظره و گفت‌وگو برگزار می‌شود 
  
سید ناصر اسحاقی ادامه داد: از سال آینده در حوزه ادیان و مذاهب هم ورود خواهیم کرد تا بتوانیم استان اردبیل را به یک قطب پژوهشی و دینی در حوزه گفت‌وگو و مناظره  تبدیل کنیم.

انتهای پیام
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار