روایتی توام با غم و شادی
رضایت خانواده پارس‌آبادی برای اهدای اعضای بانویی که دچار مرگ مغزی شده بود؛ به هشت نفر از بیماران نیازمند به عضو جانی دوباره بخشید.
کد خبر: ۶۸۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 19 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، خانواده مرحومه سیده‌تاج سرمیری از اهالی شهرستان پارس‌آباد مغان با رضایت اهدای عضو عزیز ۴۳ ساله خود جانی دوباره به هشت نفر بخشید تا فعل ایثار و فداکاری را به معنای واقعی خود صرف کنند.

این بانوی اردبیلی که به دنبال فشار خون بالا دچار سکته شده و پزشکان نیز مرگ مغزی وی را تأیید کرده بودند، با رضایت به موقع خانواده‌ مرحوم، زندگی دیگری به مادران و خانواده‌هایی که چشم‌انتظار بازیابی سلامتی عزیزان خود بودند؛ بخشید.

 http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/8/28/433066_409.jpg

آخرین آمار رسمی حاکی از این بوده که در هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل عدم فراهم شدن شرایط برای پیوند اعضا فوت می‌کند و این درشرایطی است که به صورت سالانه بیش از شش هزار و ۵۰۰ عضو سالم بدن خاکسپاری می‌شود.

با توجه به توانایی بهره‌مندی از اعضای بدن پنج تا هشت هزار بیمار مرگ مغری در کشور، تنها در حدود ۸۰۰ خانواده با اهدای اعضای بیمارشان موافقت می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از خانواده‌های چشم‌انتظار که در انتظار پیوند اعضای عزیزان خود هستند، بدون برخورداری از این امکان در شرایط سختی زندگی کرده و یا ادامه حیات برای آنان میسر نشود.

در این راستا، فرهنگ‌سازی برای ترویج اقدام نیکوی اهدای عضو برای بیمارانی که دچار مرگ مغزی شدند، با بهره‌گیری از ظرفیت مهم رسانه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی نبض شیرین زندگی را در افراد چشم انتظار و نیازمند دوباره به صدا درخواهد آورد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار